Wpis z mikrobloga

Poleci ktoś czym zacząć i pograć przez pierwsze tygodnie w wows? Gra bardziej spokojna, nie chcę na razie szaleć niszczycielami, nie pasuje mi trochę taki styl bliskiego kontaktu.

Myślę o krążownikach albo pancernikach (ze względu na mobilność chyba krążowniki ale takie z mocniejszymi działami by się przydały)
Można jakoś uogólnić nacje jak np w wot? (francuskie czołgi słaby pancerz ale mobilność, ruskie silne działa ale celność do dupy, niemcy mają działa ale co innego słabsze itp)

Doszedłem do jap pancernika Kawachi 3tier, krążownikiem jap 3 Tenryu gra mi się fajnie.
Pisał ktoś niżej że teraz krążowniki są słabsze niż kiedyś (jak gra wyszła i przed premierą trochę oglądałem filmów na yt jak grają inni i wyglądało to fajnie)
Teraz przeglądam forum o okrętach i co krążownik/pancernik jap to opis katastrofy. Same złomy z tych opisów.
Tak jest że nic nie idzie na tym czy to po prostu opinie frustratów którym się chce pisać?

Linię jap zaczynam trochę przez przypadek bez specjalnego powodu, bo czymś trzeba zacząć.

Pisał ktoś żeby niemieckie pancerniki robić, jak patrzę na staty tych początkowych tierów to chyba nie ma tam wielkiej przewagi (może niedokładnie patrzę - biorę pod uwagę mobilność i siłę ognia)

Nie nastawiam się na grę na 10 tierach bo nie planuję premium i podobnie jak w wot chciałbym być tak choć na 0 z lekką nadwyżką w zarabianiu. (W wocie grałem tiery 8 i tam mi na to gra pozwalała - jeszcze trochę zarabiać bez premium.)
I tu pytanie jak jest tutaj na którym tierze da się tak grać i które nacje tam mają silne okręty?

Pisał ktoś, żeby uczyć się na pancernikach i niszczycielach, a z krążownikami jest tu jak z medami w wocie? (choć tam te najbardziej lubiłem)

#worldofwarships
  • 12
@MarkiMarka nie słuchaj tego. Pancerniki są dobre na początek bo dużo wybaczają. Strzał masz co 25-30 sek - zależy od nacji i rodzaju.

Polecam zacząć od niemieckich od razu bo na wyższych tierach masz bardzo silne drugie działa, które strzelają same - zanim dojdziesz do 8 tieru będziesz miał już kapitana z 5 perkiem który zwiększa ich celność (daje to średnio 1/5 obrażeń więcej na bitwę według moich obserwacji).

Krążowników na początek
@MarkiMarka a jeszcze wspomniałeś że co krążownik japoński czy też pancerniki to opis katastrofy - nie polecam czytania forum głównego gry jeśli chodzi o opinie graczy bo można dostać raka. Ogranicz się do czytania newsów lub podpiętych tematów z poradnikami lepszych graczy. Z reguły kwestie o jakich wspomniałeś piszą pomidory co uciekają od DD na odległości 3 km, albo wystawiają burtę do wrogiego okrętu i łykają cytadele na własne życzenie. To że
@MarkiMarka: To ja jeszcze omówię lotniskowce. Dla początkującego nie polecam lotniskowców. Wymagają znajomości wrogich okrętów ze względu na ich AA i manewrowość. Jak nie strzelasz z alt i nie masz doświadczenia to lotniskowce każdej nacji są dla ciebie piekłem to do tego jeszcze dochodzi debilna moda na grę def dec 2/0/1 (myśliwce/torpedowce/bombowce) który dla niesprawnego gracza powoduje całkowitą stagnacje jeśli chodzi o wojnę w powietrzu.

Jeśli chodzi o początkową łatwość bo
@Hmjelu:
A potem z krążowników na początek to już bez różnicy? Tylko kwestia osobistego podejścia - jednemu podejdzie jedna nacja innemu inna?
I chodzi mi o styl gry, czy różne nacje wymagają innego podejścia, stylu gry, czy to kwestie konkretnego okrętu.

Jeszcze pytanie na ile ważne jest AA bo na początkowych tierach tego tak nie widzę, czy jeżeli okręt ma słabą obronę to sprawia, że jest potem bardzo trudno czy trzeba
@MarkiMarka: Słabe AA oznacza że lotniskowiec będzie mógł wykonać na ciebie skuteczniejszy atak. Zwykle okręty ze słabym AA powinny się trzymać blisko innych okrętów bo samotny statek z zerowym AA to zwykle kończy pierwszy na dnie z powodu nalotu eskadr torpedowych. Staram się o tym nie pisać ale dobrą praktyką gry na lotniskowcu jest pierw zaatakowanie eskadrą bombowców jeśli uzyskamy podpalenie i nasza ofiara użyje grupy naprawczej to po paru sekundach
@MarkiMarka: Gra krążownikami jest teraz dość wymagająca, nie to co kiedyś.
W japońskich krążownikach warto korzystać z torped. Już od T5 mają zasięg 10 kilometrów, mają ich dość dużo, tylko ich kąt jest raczej "ucieczkowy".
Ruskie dd mają na tyle dobre działa, że warto czasem użyć w nich pocisków AP, szczególnie w słabo opancerzone krążowniki. Niska wykrywalność + AP + średni pancerz = cytadela. Reakcja mało opancerzonego krążownika po złapaniu cytadeli
@datmoor:
A możesz napisać co się stało że teraz jest inaczej z krążownikami?
Sporo oglądałem filmów na yt z bety i początków wowsa i ludzie mocno te krążowniki chwalili. Był jakiś ogólny nerf albo wzmocnienie pancerników czy doszło teraz nowych okrętów lepszych.
Na wyższych tierach najwięcej jest jakich okrętów? Niszczycieli i pancerników?
@MarkiMarka: Dodali nowe drzewka, w japońskich poszedł troche zasięg tak aby ludzie kupowali premki, ludzie nauczyli się grać i zobaczyli że ogarnięty krażownik robi #!$%@? na mapie.
Krażki są w miare uniwesalne, dobre działa - spamerskie 152 lub 203 które sprzedają więcej dmg, czasem torpedy, wykrywalność mniejsza niż bb lecz większa niż dd, niezła prędkość, zwrotność. Ale trzeba też umieć tym grać.