Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev
Takie pytanie... skąd się biorą takie bugi graficzne jak z załączonego zdjęcia, i nie chodzi mi tutaj o odpowiedz "błąd sterownika, zaktualizuj to przejdzie!" czy inne wymysły, tylko co tam takiego się dzieje że nagle jakieś elementy gry dostają #!$%@? i zachowują się kompletnie nie logicznie, jakiś ciekawszy, "techniczniejszy" opis lub źródełko, zwyczajnie nie mogę sobie wyobrazić co się tam w karcie musi dziać że powstaje... to. Co jest przyczyną, i dlaczego to powoduje. Bardziej jako ciekawostka niż problem.
GotoFinal - #programowanie #gamedev
Takie pytanie... skąd się biorą takie bugi grafi...

źródło: comment_SUskNG1YqBTQIsapeFudzA6hJT6broox.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
@GotoFinal: błędy w operacjach zmiennoprzecinkowych. gdzieś się namnaża błąd, który potem nie może być skorygowany, coś sypie wyjątkiem, ale obsługiwanym, więc po prostu wywala się tylko ten fragment softu i dzięki temu mamy takie świetne efekty
  • Odpowiedz
@mrmydlo: mi się tam bardzo podoba, tylko ja i tak gram na lapku więc nie mam super-ultra, ale nie jest źle, tylko cienie i zasięg roślin obniżony, i bez dodatków jak włosy czy super wyostrzanie, tak to ultra, więc jednak może wyglądać trochę gorzej :P Fajny klimat ma to jak wszystko ze sobą współgra, ruchy drzew, liści, wiatr. Ale dobra, bo to offtop :D
  • Odpowiedz
@ilmash: @LooZ: nie znacie jakiegoś popularniejszego przykładu z takim błędnym shaderem z jakąś wizualizacją (sam programuje, ale raczej nie shadery, ale coś tam umiem to może zrozumiem)? No ale dzięki na jakieś nakierowanie, to nawet ma sens.
  • Odpowiedz
Na drzewach widać (chyba) cały atlas więc prawdopodobnie błędne koordy tekstur. A dlaczego? Nie wiem. Może nawet odpowiedni shader nie jest wykonywany, może błędne uniformy.
  • Odpowiedz
@wielkidorado: Mam to tylko w wieśku, a grywałem w kilka innych gierek wymagających, i to po prostu czasem coś pierdyknie, restart, jest ok, albo raczej... to już na starcie coś się rypie, bo jak już się raz odpali tak że po 5 minutach nie ma żadnego buga... to działa reszte dnia.
@dziki_dziki: tekstura potrafi się pojawić jak patrzysz w inną stronę trochę, więc nie :D
GTX860M w tej wersji z
  • Odpowiedz
@RSGApps: @GotoFinal: dokładnie tak jak mówisz, textura jest ale shader wywalony i dlatego jakieś dziwne kolory wskakują, próbowałeś różne ustawienia graficzne? może wiedzmin ma jakas funkcje graficzną, która u Ciebie nie działa. Skoro czasami pod jakimś kątem widzisz ją poprawnie to wtedy pokombinuj z odległością widzenia bo może "LOD" uwala poprawne wyświetlanie na jakiejś odległości?
  • Odpowiedz