Wpis z mikrobloga

Cześć #gamedev. Pojawił się tut do arkanoida.
Jakość oczywiście będzie rosnąć, muszę się przyzwyczaić do blogowego stylu. Skina też zmienię, ten jest raczej okropny.

W kolejnych odcinkach #noctprogramuje:
- Pętla stałokrokowa, co to jest, oraz dlaczego jest wygodna i sprawna przy poruszaniu obiektów (fixed step movement)
- Widoki, do czego można ich użyć oraz przydatne ficzery
- System ekwipunku - moje podejście do przestawiania kwadratów (drag&drop eq, o to wołali na yt)
- Kontener przeciwników, czyli jak łatwo ich trzymać w dwóch klasach
- Kontener tekstur, jak szybko ładować wszystkie potrzebne obrazki i przypisywać je do sprajtów
- Animacje postaci, czyli koniec placeholderów
- Prosty edytor map kafelkowych
- Gra typu Torty, SP diep.io, Snejk, Platformówka

O kolejności decydujecie wy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sugestie?

Co najpierw?

  • pętla stałokrokowa 31.6% (6)
  • widoki 0% (0)
  • ekwipunek 10.5% (2)
  • kontener przeciwników 0% (0)
  • ładowanie tekstur 0% (0)
  • animacje 5.3% (1)
  • edytor map 21.1% (4)
  • po prostu daj gierki 31.6% (6)

Oddanych głosów: 19

  • 2
Tak wygląda mój system drag&drop, kilka ficzerów jeszcze dodam, zastanawiam się także nad stackowaniem przedmiotów, jednak to prawie podwaja ilość kodu, a wydajność spada o około 10-20%.

Dodam, że przed opisem tego systemu, fajnie byłoby wspomnieć kilka rzeczy o widokach (raczej niezbędne)
Noct - Tak wygląda mój system drag&drop, kilka ficzerów jeszcze dodam, zastanawiam si...