Wpis z mikrobloga

#programowanie #csharp #uwp #programista15k

tldr; #naukaprogramowania i proszę o sprawdzenie kodu, czy jest w miarę okej

Mirki, ostatnio zamieszczałem kod i prosiłem, byście zerknęli, czy czy w miarę jest okej, parę błędów wytknęliście, więc zabrałem się za inny mini projekcik, który jest prawie ukończony, jedynie można dodawać do niego różne bajery. Nie wykryłem żadnych błędów. (Mam nadzieję, że prawo murphiego nie działa ^^)

Czy ktoś miałby troszkę czasu i przejrzenie kodu pod kątem różnych rzeczy, które mogłyby zostać napisane lepiej?

Projekt to wrapper planu lekcji do szkoły, pisany w UWP w języku C#,
czyli pobieram źródło strony, formatuję, zapisuję do klasy, wyświetlam dane w programie. Postawiłem też na wersję offine, czyli zapis do XML (nie opłacało mi się bawić w sql)

Rzeczywisty plan: http://www.zs-1.pl/plany_nauczyciel
A jako obrazek daję zrzut z mojego programu :)

Link do GitHub: https://github.com/gtteamamxx/ZS1Plan/tree/master/ZS1Plan
Pobierz MroczekBall3D - #programowanie #csharp #uwp #programista15k 

tldr; #naukaprogramow...
źródło: comment_iuqx2WxIoCIUghlsKpyMFnzgnXpzuyHL.jpg
  • 25
1. if(doswiadczenie_poziomu[++poziom_gracza]>=600 )
{ // np, jesli 700>= 600
odblokuj_mu_cos_tam_za_600_doswiadczenia();
}

zamiast
2. poziom_gracza++;
if(doswiadczenie_poziomu[poziom_gracza]>=600)
bla bla

1. jest szybsze, bo nie trzeba pisac tej liniki w 2.

Do takich celów rozumiem ++i, natomiast bardziej wole i++; Tym bardziej, ze np. w petli zmienna i kasuje sie zaraz po wykonaniu petli
1. Właśnie staram się powoli dostosowywać do tego, możesz zauważyć, że część jest okej, część nie


@MroczekBall3D: Zainstaluj sobie resharper ;). Tylko ostrzegam - uzależnia, potem nie chce się robić bez :D.

Ogólnie chodzi o to, że kolumna nr. 0 to numer 1,2,3 ... natomiast kolumna 1, to nazwa dzwonka, w sensie 7:10-8:55 itd a plan lekcji zaczyna się od kolumny 3,4 itd czyli > 2 . Nie widzę sensu użcia