Aktywne Wpisy
pieknylowca +411
W Polsce to super bulwersujące zachowanie oczekiwać od kogoś żeby mówił po polsku ew angielsku. W Polsce przybysze powinni moc porozumiewać się w swoich ojczystych językach a głupie polaczki powinny skakać wokół nich i się uczyć bo im więcej języków znasz tym bardziej jesteś europejski. Tymczasem we Francji są ci w stanie wprost powiedzieć że jesteś we Francji i masz mówić po francusku i nikt nie będzie się nawet starał rozmawiać z
![pieknylowca - W Polsce to super bulwersujące zachowanie oczekiwać od kogoś żeby mówił...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/ccd53805d753c8e4f6bd2f57aa6bd31bb12bc0a4a340bc682db605090e99c9c8,w150.jpg)
źródło: IMG_20240706_093823
Pobierz
cacyyy +9
#niemcy #ruchdrogowy #samochody Hej. Jadę do Niemiec własnym samochodem, i będę podróżował po kraju dość sporo. Czy zasady ruchu drogowego, i oznakowanie są takie same jak w Polsce? Czy są rzeczy nie spotykane u nas? Na coś szczególnego zwracać uwagę? Wszelkie pomocne informacje mile widziane.
7. (Paragraf 52) Częściowy wyjątek można uczynić dla kilku biernych, zamkniętych w sobie grup,
takich jak Amiszowie, które wywierają mały wpływ na szerszą społeczność. Poza tym, istnieją też
alternatywne, małoskalowe wspólnoty w dzisiejszej Ameryce. Na przykład gangi młodzieżowe i
“sekty”. Wszyscy uważają je za niebezpieczne i takie są, ponieważ ich członkowie są lojalni raczej
wobec siebie, a nie wobec systemu, stąd też system nie może ich kontrolować. Kolejnym
przykładem jest “margines społeczny”. Często uchodzi im na sucho kradzież i oszustwo, ponieważ
ze względu na jego lojalność wobec siebie, zawsze znajdą ludzi którzy będą zeznawać
“udowadniając” ich niewinność. Oczywiście system byłby w poważnych tarapatach gdyby zbyt
wielu ludzi należało do tych grup. Niektórzy chińscy myśliciele z początku XX wieku, których
celem było zmodernizowanie Chin, dostrzegali konieczność złamania małoskalowych grup
społecznych, takich jak rodzina. Zgodnie z Sun Yat-senem “Chińczycy potrzebowali nowego
przypływu patriotyzmu, który doprowadziłby do przeobrażenia lojalności wobec rodziny w
lojalność wobec państwa”. Zgodnie z Li Huangiem “Tradycyjne przywiązania, szczególnie do
rodziny, musiały zostać porzucone, jeżeli nacjonalizm miał rozwinąć się w Chinach”. (Chester C.
Tan, Chińska myśl polityczna w dwudziestym wieku, strona 125 i 297)