Wpis z mikrobloga

Z LPG w tym kraju jak w lesie. 1 na 10 aut z LPG do kupna ma rzeczywiście dobrze założoną i w 100% sprawną instalacje, a jak już człowiek kupi dobre auto z dobrą instalacją albo chce gaz założyć to w promieniu 30km co drugi gazownik to partacz. Jak sobie pomyślę o tym całym zachodzie z zakupem takiego auta to w sumie wolę już diesla żeby po zakupie po prostu wsiadać i jeździć.

#motoryzacja #samochody #lpg
  • 18
@Kejran poza tym LPG ma ostatnio tendencje wzrostowa niezaleznie od tego czy ropa i benzyna tanieje czy drozeje. W koncu nadejdzie pewnie moment ze to się przestanie oplacac
@Kejran diesel wsiadasz i jedziesz.... rodzinny przykład rodzinnego auta. Klasyczne 1.9tdi z przebiegiem.270k, wiadomka padło sprzęgło no to wymiana z dwumasem, kilka miesiecy później strzeliła uszczelka pod głowica. Wiadomo uszczelka, planowanie, sprawdzenie szczelnosci, wymiana uszczelniaczy, dotarcie zaworów itp. Przy demontażu okazuje się, że turbina powoli wymaga regeneracji więc regeneracja, czyszczenie układu dolotowego. I tak w ciągu roku 7tys wydane na eksploatacyjne rzeczy. Juz wolę moje lpg które przez 5 lat kosztowało mnie
@maly_stary_rower: To może ja z moim przypadkiem lpg. BMW 4.4 lpg. Podczas drogi na autostradzie pękł trójnik i wyleciał cały płyn chłodniczy, silnik złapał temperatury i się przytarł. Koszty transportu ~1000zl, wymiana silnika z naprawą ~8000k. Gdybym nie miał gazu nie miał bym tego problemu i 9k w kieszeni. Generalizowanie że diesel bee a LPG cacy jest conajmniej nie na miejscu. Należy podchodzić indywidualnie do każdego auta i każdej awarii.
@l0tka22 super silnik. Zazdroszczę auta bo to moje marzenie szczególności w e39. Twoja awaria to nieszczęśliwy zbieg okoliczności a strzelając uszczelki pod głowicą, egr dwumasy, turbiny to w starszych dieslach norma. Dlatego wole twoje 4.4 z lpg niz 3.0d
@maly_stary_rower: Tak jak napisałem trzeba podchodzić indywidualnie, wszystko zależy od realnego przebiegu ( nie tego na liczniku), od tego jak auto było użytkowane i serwisowane. Znam auta w których sprzegła wymieniane są co 50kkm ale znam takie które maja 300kkm realnego przebiegu i maja oryginalne. Żeby jeździć na samej benzynie 4.4 to miałem już pomysły żeby kopać szyb naftowy na podwórku ( ͡º ͜ʖ͡º) w 3.0d
@l0tka22 a w jakim modelu masz ten silnik? Jak ogolnie oceniasz auto pod względem kosztów eksploatacji. I nie chodzi mi tu o spalanie. Przy zmianie auta chodziła mi po głowie taka e39 kombi ale odpusciłem temat na dwa trzy lata puki muszę pakować dwa wózki do bagażnika. A praca żony niepewna co do miejscowości gdzie będzie pracować.
@maly_stary_rower: w 7 e38. Ogólnie nie mogę dużo o nim powiedzieć bo niewiele się dzieje. Coś w stylu tankujesz i jedziesz. Co do auta miałem problemy z elektroniką, komputerem silnika upalały się bezpieczniki i tranzystory ( to raczej wina powypadkowego egzemplarza) wyżej wspomniana usterka, no i wycieki oleju (pokrywy zaworów, skrzynia, no wiele rożnych mniejszych i wiekszych wyciekow). Ogólnie silnik nie jest awaryjny ale trzeba sie liczyc z wydatkami jak na