Wpis z mikrobloga

Mirki jest sprawa. Powoli szykuję się do wymiany swojego napędu w rowerze takim do pracy. Postanowiłem wypróbować napęd 1x10 bo i tak w sumie korzystam z przedniej zębatki 36T w drugim rowerze wiec taka będzie ok.
Mam przerzutkę tylną slx.
Kasetę jakąś tam kupię pewnie 11 - 36 bo taka mi pasuje.
Korbę pewnie jakaś deore.
Zębatka narrow wide - tu nie wiem jakiej firmy.
Łańcuch pewnie shimano

Ale pytanie jest następujące. Czy moglibyście polecić jakąś tylną piastę tak do 200zł?
Trafiłem na novatec wersje z 2 i 4 łożyskami. Jak to wygląda, czy warto dopłacać do wersji z 4 łożyskami? A może macie coś ciekawszego?
#rower #mtb #trekking
  • 14
@geuze: Myślałem, ale jednak to trochę przerost formy nad treścią oraz denerwuje mnie tryb zmiany biegów w nexusach, bo takie same są w Lubelskim Rowerze Miejskim.
@civi88: jest jeszcze Alfine, ale to już droższa zabawka :P Z drugiej strony jeżeli to rower do pracy i zamkniesz do tego jeszcze łańcuch w obudowie to serwis w zasadzie robisz raz w roku.
@Biker421: zastanawiałem się również nad KMC x10 93, ale nie wiem czy będzie on lepszy od hg54, który teraz mam w drugim rowerze. Zrobiłem na nim ok 4kkm i nadal jeszcze mi brakuje do wyciągnięcia 0,75
@civi88: ja na Twoim miejscu też przemyślałbym ośmiobiegową Alfinę. Do zmiany biegów trzeba się po prostu przyzwyczaić, piastę serwisować raz na 5 tysięcy ale poza tym łańcuch możesz mieć praktycznie w nosie. I wcale nie jest tak drogo, tylne koło z manetką spokojnie można kupić <600 zł.
Ja swoją będę sprzedawał ale pewnie dopiero w zimie jak dobrze pójdzie.
@civi88 moja prywatna opinia jest taka, że kmc są bardziej wytrzymałe od shimano. A jak weźmiesz pod uwagę fakt, że kmc jest tańszy, a w zestawie ma spinkę, za którą w detalu do 10s liczą sobie kilkanaście złotych...
Do tego dziewczyna ma w 8s łańcuch shimano klasy alivio i jest to trzeci taki łańcuch, który dochodzi do 1% po 700km, tak ,700km... #!$%@? mnie strzela, grubsze łańcuchy powinny być przecież bardziej wytrzymałe.