Wpis z mikrobloga

Hej, piszę obecnie grę na Androida o nazwie MineColony i pomyślałem, że się pochwalę ;) Gra wciąż jest w fazie rozwojowej, ale sporo funkcjonalności jest już zaimplementowana. Chętnie odpowiem na Wasze pytania :)

https://www.youtube.com/user/lacozzini
Grę można pobrać za darmo z Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.minecolony

#chwalesie #androiddev #android #gamedev #gry #gryandroid #programowanie
tomek-um - Hej, piszę obecnie grę na Androida o nazwie MineColony i pomyślałem, że si...

źródło: comment_yOaONNCUQjmoi2Zhq8XPpMdI9zTZEn5f.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
@tomek-um: Wygląda naprawdę fajnie! Trzymam kciuki :) Oczywiście do Terrari nie porównujmy, bo to bez sensu, ale naprawdę zapowiada się nieźle. Jakbyś potrzebował grafiki to wal śmiało ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@tomek-um: Naczynia połączone Ci przy wodzie nie banglają (woda nie równa się poziomem) a poza tym to całkiem fajna zajawka, chociaż mam wrażenie, że odgrzewana. Było coś o skrzacie który przemierzał mapki czyli takie mario + minecraft. Ale wierzę, że jest trochę innowacji. Będę śledził ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 1
@fizzly na razie daje radę z assetami z opengameart.org, ale dzięki :)
Wiedziałem, że bez porównań do Terrarium się nie obejdzie, ale to tak naprawdę pozordne podobieństwo. Moja gra będzie nastawiona głównie na symulacje budowania wioski, podczas gdy Terraria nastawiona jest na akcje i bossy, ale oczywiście najpierw trzeba było zrobić podstawy :)
  • Odpowiedz
  • 1
@InYourHead
1. Grafika jest z darmowych assetow na opengameart.org z tym że ja lekko dostosowuje w pain.net do stylu mojej gry. Podobnie dźwięki pochodzą z freesound.org czy jakoś tak. W każdym razie wszyscy twórcy oryginalnych assetow są w Creditsach w grze

2. Gra będzie głównie nastawiona na symulacje wioski tzn. To gracz będzie decydował gdzie umieścić odpowiednie budynki tj. Chata drwala, górnika czy farmera. Obecnie zaimplementowane został już górnik. Poza tym w
  • Odpowiedz
  • 0
@przepelnieniebuforu haha, wiem że w naczyniach połączonych poziom musi być ten sam, być może zaimplementowane ta zasadę, ale z drugiej strony zastanawiam się, czy taka mechanika nie będzie bardziej grywalna.

Co do ogrzewanego kotlety to.. cóż, w dzisiejszych czasach ciężko o oryginalność, ale z drugiej strony nie przemawia do mnie bycie innym na siłę także Moja gra będzie swojska, ale jednocześnie klimatyczna. Zawsze lubiłem gierki, które mają dużo ukrytych smaczków i nie
  • Odpowiedz
  • 0
@tomek-um tfu drwal a nie górnik XD Górnik będzie ciężki do zaimplementowania, ale z drugiej strony ciekawy

PS jestem oryginalnym twórca moda do Minecrafta o tym samym tytule, także gra bedzie zbliżona mechanika, ale w 2D.
  • Odpowiedz
@fizzly: Nie grywam, ale skojarzyłem z tym:
http://www.wykop.pl/artykul/3245019/stworzylem-gre-na-androida-najlatwiejsze-za-mna-unworkable/

@tomek-um: To tak mi się tylko skojarzyło, jak zobaczyłem filmik na YT. Mi przeszkadza, ale może faktycznie da to więcej grywalności. Tylko wtedy poziom ze zbiornika nie opada ( ͡º ͜ʖ͡º)

A to, że piszesz grę w klimacie jakie sam lubisz i w jaką byś chętnie grał - oby więcej takich devów. Tym bardziej będę śledził.
  • Odpowiedz
  • 0
@przepelnieniebuforu Dzięki :) hmm, co do Unworkable to faktycznie troszkę podobna, ale klimat i grafika zupełnie inna. Poza tym jak już wspomniałem Moja gra będzie nastawiona na ekonomie. Gratuluję autorowi animacji i dbałości o szczegóły. Woda też jest świetnie zrobiona. Niestety po ilości pobrań widać, że obecnie ciężko jest się wybić na rynku nawet z dobrym produktem, ale jestem dobrej myśli i mam mnóstwo zapału :)
  • Odpowiedz
@tomek-um: Bardzo fajne, choć postać trochę może za wolno chodzi? Do tego nie podoba mi się za bardzo tło. Trochę się wyróżnia bo główny plan jest kanciasty a tło widać, że to rozpikselowany jpg. Może poszukaj grafikę, która nie ma przejść tzn bez anti aliasingu.
  • Odpowiedz
@kreatyw_net: Dzięki :) Postać chodzi wolno, bo jest to taki mój "trick", który miał zwiększyć płynność gry, ale teraz już ją trochę zoptymalizowałem, więc zastanowię się, czy warto ją troszkę przyspieszyć.

Co do tła to pozwolę sobie się nie zgodzić z Tobą ;) Chciałem, żeby gra miała taki malowniczy styl i troszkę nad tłem się nasiedziałem, są dynamiczne chmury, zmiana koloru nieba w zależności od pory dnia itp. Także na razie
  • Odpowiedz
@loginek0: Filmik jest osadzony na stronce, więc może być problem z otworzeniem w wersji mobilnej. Co do Xamarina to podobno tłumaczy on to jakoś na Jave, więc może troszkę przycinać, ale tak naprawdę wiele zależy od optymalizacji kodu, którą na bieżąco wykonuje.
  • Odpowiedz