Wpis z mikrobloga

#cossacks #kozacy #gry #pcmasterrace #vg24pl #kozacy3
Definitywnie najlepszym momentem gry był, gdy podczas włączania tutoriala gra mi zmieniła język na angielski xD
ogólnie gra się średnio. To znaczy, to dalej są zajebiste kozaki, dalej fajnie się rtsuje ale to sytuacja jak z aoe2 hd. nie pełnoprawny tytuł, po prostu remaster. I na tę chwilę kiepski. Nie ma podsumowania po skończeniu mapy (albo przeoczyłem),gra nie jest zbalansowana - budowanie murów trwa tak długo, że zanim zdążyłem zbudować 20 pól miałem wroga w mieście, budowanie podstawowej husarii trwa wieki, a jej przydatność w porównaniu do czasu produkcji jest zbyt mała no i brak balansu jednostek, ciężka jazda kozacka rozniosła w pył moją husarię, która była w trakcie budowy. Ok, dobra, ale jakim #!$%@? cudem moja lekka jazda tworzy się wolniej od ciężkiej jazdy wroga? W momencie gdy mnie zaatakował powinienem mieć dwukrotność jego jednostek i sprawić by kozacki cham uciekał na sam widok.
Nie ma kolejki budowy. Chłopki jak skończą budować jeden budynek stoją bezczynnie. Jeśli budują składowisko, to nie ruszają automatycznie do zbierania zasobów. Kopalnie są tu wyjątkiem.
Na szczęście nie ma błędów uniemożliwiających rozgrywkę, ale no, wydawanie takiego tytułu w 2016 roku... cóż. Graficznie nie powala. Rzut izometryczny bez możliwości obrotu. Zgoda, wygląda to ok, ale dziś standardem są tekstury na tyle wysokiej rozdzielczości, że widzimy w zbliżeniu dokładnie naszych żołnierzy, to nie jest nic nadzwyczajnego. Wg co niektórych optymalizacja leży, muszę się z tym zgodzić, bo nawet przy tej małej potyczce w tutorialu, na jakiś tysiąc żołnierzy, fpsy chrupnęły do 30. Ok, mój pc to nie smok. Ale ta gra nie wygląda na taką, która powinna tak chrupać. Muszę potestować bardziej.
Animacje wyglądają komicznie, nie jak wojna, a raczej jakaś kreskówka, choć może to tylko wina tego że defaultowa szybkość to "szybka". Właśnie. Na mapie nie ma żadnego wskaźnika jaką mamy szybkość. Jest pauza, normalna, szybka, super szybka. Ale trzeba pamiętać ile razy wcisnęliśmy plus.

Czy warto? Nie wiem. w tej chwili, na gorąco gra na 6/10. To nie jest gra na rok 2016. Na dodatek remaster - choć ok, dobra, nie wysadzili ceny z kosmosu (patrzę na ciebie NMS i pokazuje ci środkowy palec), dodali jakieś fajne opcje czy kampanie. Graficznie ulepszyli. No i sam core gameplayu jest po prostu dobry.

Jeszcze post kumpla @LowcaZMroku dodaje kilka ciekawych faktów: http://www.wykop.pl/wpis/19712533/#comment-70285579
@wiktor-dabrowski: @sequel: @dianabol @a665321, @B-in-ctrl, @dianabol, @Elegant, @jaromir89, @longas, @Robaitsev, @Sarpens, @Szturmowiec, @ThrashMetal, @Tomus1990

Tyle z moich first impressions. Nie wiem kiedy zrobię prawilną recenzje, ale pewnie będę musiał ograć pierwszych kozaków dla porównania i by być bardziej rzetelnym ( ͡° ʖ̯ ͡°)

  • 19
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: może za małą prędkość ustawiłeś

mury się długo budują ale są bardzo skuteczne więc nie ma problemu

mi zajęło 45 minut pociśnięcie przeciwnika 100 sztukami jakimiś wynajętymi jednostkami za złoto

akurat mur się zbudował i przeciwnik rip
  • Odpowiedz
@LowcaZMroku: aż tak ci się nie podoba? Mi się grało w miarę, jak piszę, 6/10, ale muszę jeszcze pograć.
@MaddoxX1911: prędkość szybka, ale nie miałem tej technologii budowania. i może w tym tkwi balans - długo się buduje, ale jest solidny. swoją drogą pewnie moja wina, bo źle ustawiłem wojsko, było słabe. dawno nie grałem w żadnego rts.
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: Mi gra sra błędami typu memory access violation, albo się po prostu zawiesza bez słowa i ogólnie to jakoś tak mniej płynnie się gra niż w jedynkę. Np. budynki są na jakiejś takiej małej siatce, kiedy w jedynce można było je budować z dokładnością co do pixela.
A i jak buduję cokolwiek to gra się na chwilę zawiesza, a przy budowie murów potrafi się nawet na kilka sekund zawiesić.
  • Odpowiedz
@TymRazemNieBedeBordo: @Bagietron: 8 GB RAM, GTX 850M, i7-4710HQ 2.50 GHz (laptop, ale spełnia wymagania). Ale oglądając streamy widziałem też, że innym gra się zawiesza na chwilę przy budowaniu murów, albo kompletnie #!$%@?. A na podstawie tego co ludzie piszą na forum Steamowym, to błędy typu "memory access violation" też są normalne.

Poza tym modele znikają za szybko ze świata gry przy ruszaniu mapą, przez co kiedy wyjadą już
  • Odpowiedz