Wpis z mikrobloga

Dziś przedstawiam markę która w latach 90 nie była praktycznie znana w naszym kraju, przynajmniej przez typowych zjadaczy maluchów i polonezów ;), dziś za sprawą ich super samochodu na literę V każdy kto chociaż troszkę się interesuje motoryzacją, na pewno ją kojarzy. O czym mowa? O Bugatti. :)
Oczywiście nie będę tu przedstawiał Veyrona, bo tego każdy zna i trochę nie pasuje do tagu :) ... przedstawię za to jego dalszego odpowiednika :), który moim skromnym zdaniem był sporo ładniejszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bugatti EB110

Sam to auto poznałem dzięki obrazkom dołączonych do gum Turbo. Produkowane od 1991 roku Bugatti EB110 wyróżniały ogromne światła z przodu, i bardzo ładna linia nadwozia. Jest to super samochód którego łącznie wyprodukowano jedynie 126 sztuk nie licząc wersji EB 110 SuperSport, tych ostatnich powstało 31. Jednostką napędową podstawowej wersji (EB110 GT) był silnik o pojemności 3,5l, V12, doładowany 4 sprężarkami, o mocy 560KM. Co ciekawe, samochód mimo zastosowanych bardzo lekkich materiałów do jego produkcji (włókien węglowych, kevlaru, nomexu połączonych żywicą epoksydową) ważył prawie 1700kg. Spowodowane było tym, iż zastosowano tu napęd 4x4. Do setki rozpędzał się w 3,6s, do 200km/h w 14s. Zaś jego prędkość maksymalna to 340km/h.
Drugą wersją tego samochodu jest Bugatti EB110 SS, posiadał ten sam silnik, jednak był mocniejszy o 60KM, i lżejszy o 140kg, co pozwalało mu rozpędzić się do 350km/h.
Ostatnią wersją produkowaną przez Bugatti był SuperSport, ten posiadał moc aż 600KM!
W wpisie zdjęcie wersji GT, w komentarzu wersja SuperSport.
#klasycznesamochodysportowe #samochody #carboners #klasykimotoryzacji #samochodyboners #bugatti
Pobierz ChaotycznyZly - Dziś przedstawiam markę która w latach 90 nie była praktycznie znana ...
źródło: comment_Zoh8gEi1numk1C8bE5X3wg7xlOuZMTsZ.jpg
  • 4