Wpis z mikrobloga

siema mirasy, taki problem mam: Silnik mi gaśnie na LPG, jak jest zimny, po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy, np. przy dojeździe do skrzyżowania czy dłuższej zmianie biegu. Jak się rozgrzeje do tych 50*C to jest wszystko OK. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na LPG - wygląda to tak że obroty szybko spadają do 0 i się dławi silnik(im wyższa temp tym łagodniej spadają, po 50*C już jest tak, jak na benzynie). Na benzynie obroty po wciśnięciu spadają powoli i prawidłowo do ok. 1k rpm. Sterownik TECH 204, wtryskiwacze Dragon. Jakieś rady? Już tzry razy była ponowna regulacja robiona.
#lpg
  • 22
@Troostyt: u mnie nowa instalacja, ledwo 7k przejechane. Tak, mam gwarancję ale może ktoś tu będzie wiedział o co chodzi i gazownikowi podsunę pomysł i szybciej się to rozwiaże
@lasic01: przełącza się na gaz, ale jak wcisnę sprzęgło to obroty szybko spadają do 0 i silnik gaśnie. Po odpaleniu ponownym pracuje przez chwilę bardzo nierówno, tak do pół minuty. Czasem nie zgaśnie, to wtedy obroty spadają do 50-100 i podnoszą sie z powrotem do 800-1000. Po nagrzaniu się silnika się tak już nie dzieje i obroty spadają jak na benzynie - czyli powoli i stabilnie do jałowych.
Jeszcze dodam, że rok temu miałem problem (jeszcze nie miałem lpg) że czasem na luzie obroty mi wchodziły na 2k i nie chciały zejść. Wyczyścili mi bodajże przepustnicę czy silniczek krokowy i ustąpiło. Albo oba. Nie wiem. Świece wymieniane wtedy też były przy okazji.
@wlan0: ja miałem identyczne objawy jak kupiłem auto z LPG, zmiana biegu -> obroty do 0, brak wspomagania itd, po puszczeniu sprzęgła wszystko zaczynało działać, a działo się tak dopóki silnik nie osiągnął 80-90 stopni, okazało się że do wymiany jest listwa wtryskowa, po wymianie wszystko zaczęło działać idealnie. może jakaś wadliwa listwa lub reduktor.
@wlan0: sprawdzenie reduktora, czy nie puszcza podciśnieniem, dokładna regulacja na drodze, bo jeśli miałeś regulowane tylko na postoju, to omijaj taki zakład szerokim łukiem. Powiedz, jaki masz jeszcze dokładnie samochód i silnik, ale najpewniej potrzebna jest korekta po temperaturze, bo po prostu samochód zalewa.
@kozunio12: ja ze Szczecina niestety. Z tego co niby czytałem to Tech ma automatyczną regulację, ale nie wiem. Podniesienie temperatury przełączenia raczej nie będzie dobrym wyjściem tylko prowizorką, nie?
@wlan0: automatyczna kalibracja na obecnym etapie zaawansowania algorytmów i mocy obliczeniowej sterowników, nie zastąpi ręcznego strojenia w trasie. Jeśli masz dostęp do kabla, to o ile wiesz, w jakich warunkach wywołać powstanie problemu, możesz zarejestrować wskazania wszystkich czujników w programie i zapisać oscylogram, gdzie gaśnięcie/przygasanie wystąpi. Prześlij mi go później na PW, a powiem Ci, co da się z tym fantem zrobić.
@kozunio12: niestety oprócz OBD na Bluetootha nie mam kabli do podpięcia, a wyjście diagnostyczne gazu jest pod maską, trochę slabo jak się chce przejechać z laptopem. Na piątek się umówiłem do gazownika na zostawienie auta, zobaczę co to da. Może na coś wpadnie, w końcu na gwarancji instalacja.