Wpis z mikrobloga

@mrost13: Jeśli zareklamowałeś z tytułu rękojmi, w której było określone żądanie, to po upływie 14 dni z mocy prawa staje się ono zasadne, i sprzedawca musi spełnić twoje żądanie.

Sprzedawca nie może wybierać za ciebie z jakiego tytułu reklamacja jest składana, gdyż wybór należy wyłącznie do ciebie, tak że sprzedawca nie może wg swojego widzimisię zmienić podstawę prawną twojej reklamacji, i uchylać się od rękojmi.
via Android
  • 0
@Volki czyli sprzedawca w 15 dniu nie może dojść do wniosku że błędnie przyjął produkt na rękojmię i nie może zmienić tego na naprawę gwarancyjną, tak?
via Android
  • 0
@Volki salon T-Mobile w tym momencie ma wątpliwości, czy powinien przyjąć moje zgłoszenie jako rękojmię, gdyż zgłaszany przeze mnie telefon pochodził z wcześniejszej wymiany na zasadach rękojmi (wymieniał punkt sprzedaży, gdyż nie dotrzymał terminów odpowiedzi) i według nich ten telefon nie został zakupiony u nich (a mam dokument wymiany urządzenia z tytułu rękojmi wystawiony przez punkt z nr imei i datą).
Obecnie próbują mnie zbyć i przerzucić rękojmię na żądanie gwarancyjne.
Telefon
@mrost13: Punkt sprzedaży? czyli sklep na zasadzie franczyzy niebędący salonem firmowym operatora?

Czemu się nie zgłosisz do tego punktu?

PS Nie wiem czy edytowałeś komentarz czy przeoczyłem fakt, że reklamowałeś jednak w punkcie. Nie rozumiem skąd odpowiedź operatora? Czy ty po tym fakcie zwróciłeś się bezpośrednio do operatora/salonu firmowego?
via Android
  • 0
@Volki źle się wyraziłem- zgłaszałem w salonie firmowym operatora, bo z tamtąd posiadam telefon, i w tym salonie firmowym próbują zrobić ze mnie idiotę :/
@mrost13: Jeśli nabyłeś telefon w salonie firmowym, który wymienił telefon na nowy, to jak najbardziej przysługuje ci rękojmia. Powinieneś mieć też protokół z wymiany.
Na pewno wszystko dobrze przedstawiasz? bo nie rozumiem, dlaczego salon uważa reklamację za bezpodstawną.
via Android
  • 0
@Volki według nich jak mam sam protokół wymiany bez nowej faktury na telefon wymieniony to nie mam prawa ubiegać się o rękojmię :/
Ale najważniejsze jest to, że jeśli już przyjęli na rękojmię i dziś mija 15 dzień bez odpowiedzi to nawet jak będę robić problemy to już jest ustawowo po terminie i nic nie mogą zrobić :D
@mrost13: Wystarczy stara faktura lub inny dowód zakupu + ten protokół, który potwierdza wymianę telefonu, w tym przedłużenie terminu obowiązywania rękojmi, tak że w razie problemów możesz poprosić rzecznika praw konsumenta o pomoc, gdyż ma większą siłę przebicia ;)
via Android
  • 0
@Volki Dzięki wielkie za informację, jutro ma dzwonić do mnie kierownik salonu, ale coś czuję że w razie problemów odwiedzę rzecznika i główną siedzibę T-mobile :D
@komentarze: Dostałem odpowiedź- T-mobile chce rozwiązać umowę kupna/sprzedaży i zwrócić mi pieniądze za fona. Tylo teraz pytanie, czy oddadzą mi tylko to co jest na fakturze, czy razem z ratami za telefon?