Wpis z mikrobloga

@zolcix: Kto ci powiedział że awaryjny? Może nie są jakieś super bezawaryjne ale są dosyć dobre. Jednostka budowana z Fordem także w focusie też ją znajdziesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mikii77: w większości testów czy tam poradników wspominają o psującym się systemie zmiennej długości w kolektorze dolotowym. Dodatkowo zniechęciło mnie trochę rzekome wysokie spalanie przy gazie (15l/100km)
@zolcix: Z tego co słyszałem to ludzie je polecają, nawet na mirko parę osób pisało że silnik ok. Co do gazu to dużo jak na takie auto. Mam w rodzinie Mondeo z 1.8(bliźniaczy silnik) i w mieście gazu bierze 12-13,za to w trasie spokojnie można zejść do 8,5 :)
@zolcix: Mam ten sam dylemat, w 2.0 lubią się psuć klapki w dolotach, czyli system VRIS. Używany cały kolektor ~300 zł, więc do przebolenia, a jednak 105KM w silniku 1.6 to zatrważająco mało, szczególnie na trasy.

Ja szukam trójeczki po liftingu (czyli roczniki 06-09) i tam silniki 2.0 był mniej awaryjne podobno.
@zolcix: W sumie w Twojej sytuacji (w mojej pewnie też), to auto które kupisz będzie pewnie miało >200 tyś przebiegu, więc duża szansa że poprzedni właściciel po prostu wymienił kolektor i będzie spokój. Ja też liczę że trafię na taki egzemplarz.
No bo oprócz tych klapek innych wad tego silnika nie było jak tak czytałem. Awaryjne są cewki zapłonowe, ale to występuje też w 1.6

Mój ideał to silnik 2.0 w
@zolcix: @steve__mcqueen chcesz 2.0 odpicowaną z małym przebiegiem? To niestety kosztuję.
http://www.mazdagebrauchtwagen.de/go.to/modix/3/fahrzeugangebot.html?chiffre=MDX-NQBLWGZD
Carpasja z Warszawy wczoraj ogłaszał, że chętnie ją sprowadzi jak będzie chętny.
Co do samego tematu ja jeżdżę 1.6 z 2007 trzeci rok i poza wymianą amorów tydzień temu to nic innego w niej nie robiłem :-) Tyle że miałem sprowadzaną na zamówienie i przebieg poniżej 100k miała na 99%. Co do mocy, no to z obciążeniem na trasie
@zolcix: ja mam 3 2004 2.0 lpg. Leje i jeżdżę :D spalanie 11l na autostradzie spokojna jazda 130km/h spali 9l gazu. Ogólnie lekkiej nogi raczej nie mam. Tylko mireczku rdza jak tylko gdziekolwiek widzisz nawet mały bombelek to kupijesz robisz i konserwujesz wszystko, albo po roku wspawy reperaturek ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Z minusów krótka skrzynia, i mając 5 bieg jazda 130km/h to już 4k obrotów.
@zolcix: mowisz o serii BK 2004/2008? Jesli tak to jest to jeden z najmniej awaryjnych silnikow, ktore bardzo dobrze toleruja rowniez LPG. Zapraszam na forum, przekonasz sie ze jest baardzo mało problemów/wątkow w dziale silnikowym 3BK LF
Problemy z tym silnikiem praktycznie skonczyly sie po lifcie. Wiec jak masz na oku cos z konca serii 2007/8 to kupuj.
@widmo82: dzięki kolego przeczytałem cały Twój wpis i niestety utwierdzam się w przekonaniu że uczciwych handlarzy jest jakiś mały promil, więc pozostaje albo szukanie w Niemczech osobiście albo kupno auto który już jeździł trochę po Polsce. Jak się auto sprawuje po tym czasie? 2.0 po lifcie tak?
@steve__mcqueen: poszperaj po naszym forum i wpisz hasło: blacky24 rzuć haslo, że Ci go polecilem (moderuje trójki) i "będzie pan zadowolony" :)
Jak się sprawuje? a bdb. kliknij w link pod nickiem na forum a sie dowiesz :) Dawno nic nie pisalem bo poza laniem paliwa nic sie nie dzieje :) W planach mam jeden jeszcze mod: podgrzewanie tylnej kanapy - mam sqre :)