Wpis z mikrobloga

Czy warto robić magistra z elektrotechniki?
Mam skończone studia inżynierskie, pracuję jako inż. automatyk i chciałbym się rozwijać dlatego zastanawiam się czy nie lepszym pomysłem nie będzie:
-nauka jakiego języka obcego(w tym wypadku niemieckiego i ew. zrobienia sobie jakiegoś certyfikatu z angielskiego który znam dosyć dobrze)
-robienie specjalistycznych kursów(np. odnośnie SCADA, paneli HMI i PLC)
-samodzielne robienie jakichś projektów(hobbystycznie interesuję się elektroniką, mirkokontrolerami, ogólnie embedded)

Póki co jedynym argumentem za studiami jest "kiedyś może się przydać". A same plany np. na AGH odstraszają pierdołami typu "repozytorium z matematyki", "statystyka" czy "odnawialne źródła energii".

Czy papierek magistra ma jakieś znaczenie w branży? W obecnej pracy robię dosyć ciekawe rzeczy z tym, że np. nie mam styczności z typowymi sterownikami i panelami operatorskimi(wykorzystujemy dedykowane, specjalizowane sterowniki). Mam za to dużo styczności z szafami sterowniczymi(styczniki, konfiguracja falowników, softstartów, nadzór nad pracami montażowymi, testowanie, pomiary itp.).

#automatyka #elektrotechnika #agh #elektryka
  • 15
@Elektroniusz: Uprawnień budowlanych raczej nie planuję robić, wolę zajmować się typową automatyką, integrowaniem systemów, uruchomieniami.
@tomek_olo: Możesz wyjaśnić? Tzn. wiem, że raczej za dużo się na tych studiach nie nauczę, ale ciekawi mnie jak na to patrzą ludzie z branży.
@StefanEm: skoro już pierwszy stopień zrobiłeś to mniej więcej wiesz czego można spodziewać się po drugim stopniu - jaki zakres materiału, sposób jego przekazywania itd. Cholernie ciężko może być wrócić na uczelnię jak już zrobiłeś sobie przerwę. Jeśli nie poczułeś potrzeby robić od razu to czarno to widzę.

styczności z praktyką na studiach mieć wiele nie będziesz... niestety takie realia polskich uczelni - jak sam sobie nie wywalczysz to Ci nie