Wpis z mikrobloga

Jeszcze zanim zacznie się nocna to mam pytanie do Mirków z #prawo i #prawokonsumenckie

Zakupiłem laptopa w sklepie internetowym i od razu po rozpakowaniu (wczoraj) i uruchomieniu okazało się, że ma wadę w postaci niedziałającego touchpad'a. Czy na podstawie prawa rękojmi mam możliwość żądać od sklepu wymiany na nowy, w pełni sprawny sprzęt, czy muszę bawić się w reklamacje? Jak to obecnie wygląda?

#pytanie #pytaniedoeksperta #kiciochpyta (sorki jak złe tagi ())
  • 8
@poetakodu: Wyślij po prostu na gwarancję, szybko wymienią Ci tego touchpada i będzie po problemie. Ja też w swoim nowym laptopie musiałem wymieniać bo coś nie działał, a laptop śmiga do dziś bez żadnego problemu.
Jak już się zdecydujesz na skorzystanie z gwarancji to potem nie możesz również z rękojmi, więc lipton.


@Czylp: dlaczego nie? prawo traktuje te rzeczy równorzędnie i skorzystanie z jednego nie odbiera drugiego (przynajmniej nic o tym nie wiem)
@husky83: Masz wybór skorzystania albo z gwarancji albo z rękojmi. Nie możesz jednocześnie z tego i z tego, więc wybierając gwarancję możesz mieć mniejsze uprawnienia - szczególnie w zakresie odstąpienia od umowy.