witajcie motomirki, w mojej pierdziawce jest akumulator 12V 5ah, ładuje go właśnie prostownikiem samochodowym 12v 2A przez żarówkę 12V 5W wpiętą szeregowo, tak jak kolega mówił, aku ładnie się ładuje, nie gotuje, żarówka się lekko świeci, lecz z tego co widze, powyżej 12V nie ładuje się (powinno do ok. 14), coś źle podłączyłem tę żarówkę, czy może akumulator już się skończył? #motocykle
@Drail: suzuki rg 80, wszystko idzie z akumulatora, światła przód, tył i kierunki, regulator napięcia zaczął nawalać i właczając kierunki jedyny efekt to przygasająca lampa przednia
@tr4b4nt Napięcie ładowania ma mieć około 14V (dokładnie 13.8-14.4V) napięcie jałowe naładowanego akumulatora ma mieć powyżej 12.5V, powiedzmy te 12.5-12.8V powinien mieć, jeżeli ma mniej, znaczy o jego niedoładowaniu, poniżej 12V jest z nim już kiepsko. Masz jakiś multimetr? Włącz go szeregowo do obwodu i zmierz prąd ładowania, ma mieć nie więcej niż jedną dziesiątą pojemności.
@tr4b4nt: Oczywiście, że mogło, a nawet musiało :). Odepnij tą żarówkę, zostaw aku na noc pod prostownikiem, rano odłączysz i będzie gitara. Po odłączeniu prostownika rano, sprawdź napięcie na akumulatorze, powinno być powyżej 12.5V, zostaw akumulator na godzinkę, dwie i zrób znowu pomiar, jeżeli będzie się trzymać w okolicy 12.5V, to jest ok, jeżeli spadnie w okolice 12V, znaczy, że aku nie trzyma pojemności i jest do wymiany. Ogólnie co do
Ogólnie co do