Wpis z mikrobloga

Nie zorientowałam się, że pękła panewka w Renault i zatarłam silnik wracając z pracy (tydzień wcześniej wymieniane było turbo na nowe). Ojciec mówi, że to przez zbyt duże obroty przy przyspieszaniu... ( ͡° ʖ̯ ͡°) Mirki, powiedzcie, prawda to? #samochody #nocnazmiana #motoryzacja
  • 17
  • Odpowiedz
@kkwoj: 1.9 też miały z tym problem. Swoją drugą duże obroty przy przyspieszaniu nie są szkodliwe dla silnika. Bardzo szkodliwa dla ruchomych części jest jazda przy zbyt wysokim biegu(niskie obroty) , nie redukowanie na dużych górach. Diesel potrzebuje minimum z 1,7k obrotów.
  • Odpowiedz
@mikii77: no właśnie tak myślałam, że to bullshit z tymi obrotami, tym bardziej, że wcale nie były za duże !(,)
! Ani za małe ;)
Dzięki !
  • Odpowiedz
@kkwoj: jak nie trzymałaś przez 10 minut na maksymalnych obrotach podczas tego przyspieszania to nie przez to :)

Zużycie materiału po prostu. Padła by prędzej czy później.

Może był jakiś problem ze smarowaniem?
Przede wszystkim musi być olej odpowiednio dobrany i wymieniany nie rzadziej niż co 15 tys km
  • Odpowiedz
@kkwoj: Przy wymianie turbosprężarki nie wyczyszczono dokładnie wszystkiego. Dobrze jest wymontować miskę olejową, wyczyścić ją i wymienić olej, bo opiłki metalu z zużytej, starej turbosprężarki zostają w oleju, szczególnie z mosiężnego łożyska ślizgowego. Ci, co to robili, nie przyłożyli się do tego. Jakiś opiłek trafił spowrotem do obiegu i na Twoje nieszczęście na panewkę. Przykro mi.
  • Odpowiedz
@kkwoj: Stawiam że turbo miało piki przeładowań, ewentualnie nowe nie było dobrze na siłowniku WG ustawione i od tego dostała strzała panewka. Częsta rzecz w dieslach. Od wysokich obrotów raczej nie, nie w dieslu :)
  • Odpowiedz
@gmitek: @Jordan335i: @TSoprano: dzięki wielkie Panowie Mirkowie! ʕʔ zapytam jeszcze: warto wsadzać w niego inny silnik, czy lepiej go już pochować?
@TSoprano: ten miał nabite ponad 200K km od 2009r ...

najgorsze, że samochód ojca (,)

  • Odpowiedz