Wpis z mikrobloga

@zapoznalem: ale samochod moze bedzie wiedzial ;)
chodzi o to, jak zaprogramowac reakcje na takie (bardzo wyjatkowe) zdarzenie - masz dwie mozliwosci, zawsze kogos zabijesz - kto wazniejszy? pasazer czy przechodzien (ktory nie lamie prawa)? jeden pasazer czy kilkoro przechodniow?

a dalej - czy wsiadziesz do samochodu sterowanego przez komputer jesli wiesz, ze moze Cie zabic, bo jestes mniej 'wazny'?

@Przemasu: zalozenie jest takie, ze nie da sie juz zahamowac
  • Odpowiedz
@zapoznalem: czemu nie ma?
ktory z nim ma szanse na dluzsze zycie?
czy 'lepiej' jest zostawic przy zyciu tego kto ma wieksze szanse na zycie w zdrowiu?
chudy,w domysle, zdrowo sie odzywia, a otyli zyja krocej

tu jeszcze dochodzi reakcja - mozna nie reagowac (zabic grubego) lub zareagowac (zabic chudego)
co lepsze - celowe dzialanie i zabicie czy brak dzialania i zabicie?
  • Odpowiedz
@zapoznalem: a jesli mialbys tam jedna mloda osobe (20 lat) i jedna stara (99 lat) i kogos musisz zabic (albo inaczej - kogos musisz uratowac) to kogo?

czy zawsze brak reakcji jest wlasciwym wyborem?
np. brak reakcji to zabicie 10 ludzi, a reakcja to 1 osoby?

to jest bardzo powazny problem (przede wszystkim moralny) - bo to trzeba zaprogramowac i okreslic wczesniej
(i kto bedzie odpowiedzialny za zabicie tych ludzi -
  • Odpowiedz
@dzolnij: Pewnie jak się skończy ten eksperyment to powiedzą, że pojazd można było wyhamować na obecnych na każdym obrazku barierach betonowych a niektórym załączył się tryb sadysty...
  • Odpowiedz
@dzolnij: Współczesna etyka nie zajmuje się wymyślaniem nierealnych sytuacji, w których pojawiają się wydumane dylematy w rodzaju "zjeść zieloną żelkę czy rzucić w kota agrestem".

  • Odpowiedz