Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #peugeot

Proszę o pomoc - Kupiłem Peugeota 307 2.0 HDI 136km i ma taką przypadłość, że jak silnik się zagrzeje to na postoju (np. światła czy zatrzymany samochód) strasznie dymi na biało (nie zawsze ale coraz częściej). Byłem u mechanika i sprawdzał wtryski (ale nie przelewów tylko jakiś inny test) i mówił że są ok. Mówił że trzebaby grzebać w silniku aby znaleźć przyczynę (kilka stowek pewnie)... Teraz nie ma czasu się tym zająć itd. Co to może być, że samochód tak się zachowuje?
  • 33
@praceman nie znam sie na tym modelu, ale moze sie skraplac woda w tlumiku i po prostu paruje i to nie jest usterka i mozesz mieć #!$%@?, albo przepalasz plyb chlodniczy - uszczelka pod glowica albo chlodzenie turbo (jesli jest chlodzone woda). Kontroluj stan plybu chlodniczego, na zimnym silniku po nocy.
@Thou właśnie z chłodnicy olej nie ucieka. Znajomy mówił zebym podjechał na diagnostykę i zrobił analizę spalin , da to cos żeby zdiagnozować przyczynę?

@m4rk sprawdzałem od kilku dni mało jeździłem ale cały czas jest full.
@praceman przy tym dymie chodzi ci wentylator od chlodnicy? jezeli tak to obstawiam ze sterownik silnika swiruje i co rusz chce wypalic dpf. mialem taki przypadek jak jednemu klientowi wywalalem w hondzie crv i zle poszedl program. miesiac bylo dobrze a potem sie zaczelo ze wlasnie sterownik zglupial i nawet na swiatlach w miescie zalaczal sobie wypalanie i kopcil jak #!$%@?.
@praceman: jak masz podgrzewane lusterka to jak będzie dymiło to zobacz czy są ciepłe (same szkiełka) bo przy wypalaniu automatycznie włącza się podgrzewanie tylnej szyby i lusterek i wentylator chłodnicy ale to ciężko usłyszeć jak stoisz na światłach, a ręką zawsze sprawdzisz lustero. Jeżeli co chwila tak dymi to filtr cząstek stałych może być już do wymiany .... wymiana kilka tysięcy ( ͡° ͜ʖ ͡°) pewnie coś
@praceman trop z dpfem jest dobry. Sprawdzaj jeszcze stan oleju, jak rosnie to na 100% dpf skoro wtryski sprawdzaliscie. Najlepiej sprawdzic cisnienia przed i za filtrem oraz procent zapelnienia filtra.
@V_50: @artur1792: @mickovsky: Czyli obstawiacie na DPF? Znalazłem bardzo podobny temat na forum http://www.206club.net/showthread.php?t=96521 i tutaj akurat objawy praktycznie takie same i u niego była uszczelka.

Co sądzicie o tym ,żebym dziś pojechał do sklepu motoryzacyjnego - kupił cos na DPF, wbił się na autostradę na 3000 obrotów przez 20 minut (tak zalecił mi mechanik)... i sprawdził jeszcze raz DPF? Teraz sprawdzałem dziś i mam 99% zajeb*nego DPFa, może
@praceman pierwsze pytanie to czy faktycznie masz dpf- w silniku 2.0hdi jaknotworzysz maske i zdejmiesz pokrywe silnika po prawej stronie powinna byc wtyczka i z przodu silnika przepustnica- jesli przepustnica rozgalezia sie i jest wtyczka z prawej strony silnika to prawdopodobnie masz dpf, jesli nie to raczej nie ma. Poza tym jesli dpf chce sie co chwile dopalac to najlepiej jedz do ogarnietego mechanika z komputerem ktory Ci sprawdzi stan dpf, ja
@V_50: mechanik u mnie sprawdzal mi dpf. Podobno 99% zapchania jest. Ale nie ma żadnego błędu i zbiera się ładnie bo sam nim jezdził. Więc możliwe, że jakiś debil usunął błąd/robił coś przy sterowniku i teraz głupieje. Jadę dziś w trasę 3k obrtów na autostradę przez 30 min i powinno wypalić i sprawdzę jeszcze raz stan DPF i dam znać. A polecacie jakąś mieszankę do DPFa do paliwa, zeby usprawnic ten
@praceman: A płyn eolys jest? W tym silniku jest dpf typu mokrego, za pomocą płynu eolys wypalanie dpfu (fap) odbywa się w niższej temperaturze niż w suchym dpfie. Jaki jest stan oleju? To jest w tym momencie najważniejsze. Pamiętasz jaki był wcześniej stan oleju? Najpierw to sprawdź, jeśli stan się podniósł o no pol miarki bagnetu to możesz narobić więcej szkody próba wypalenia dpf.
@praceman: Dobra, powoli. Nie chodzi mi o uszczelkę pod głowica także płyn chłodniczy w tym wypadku jest nieważny. Chodzi o procedurę wypalania filtra. Do wypalenia filtra potrzebna jest ropa i płyn eolys. Jeśli samochód nie może wypalić dpfa to ta ropa niespalona z filtra ścieka do miski olejowej rozrzedzając olej co może doprowadzić do zatarcia silnika, wiem co mowie. Wpisz sobie w google "2.0hdi wysoki stan oleju". Jeśli stan oleju będzie
@V_50 Słuchaj. Chyba rzeczywiście podniósł się stan oleju. Sprawdzałem tydzień temu i było 1/4 bagnetu a teraz prawie całą Miarka bagnetu. Co teraz? Jaka diagnoza?
@praceman: no czyli procedura wypalania dpf nie może dojść do skutku. Generalnie zalecałbym nie jeździć autem, musisz umówić się z zakładem zajmującym się dpfami, ten twój mechanik widać nie ogarnia tego do końca, ewentualnie ktoś kto naprawdę się zna na peugeotach i tych silnikach. U mnie w volvo mam ten sam silnik i zbiorniczek był przy tylnym zderzaku. Ten płyn się ogólnie uzupełnia w serwisach, można jeszcze u człowieka który ma
@V_50: Aha, mój mechanik, który naprawdę jest dobrym specjalistą ale nie zna się na dpfach i jak to działa itp też mówił "jedz w trasę, dpf się wypali, ropa trochę odparuję i będzie dobrze" no i z 800km zrobiłem tylko 300km, potem laweta....