Wpis z mikrobloga

@trapped:
Kur.... Nadal się nie rozumiemy :/ A przecież wyraźnie napisałem :/
Może ja proście spróbuję.
Z mojej wieloletniej praktyki wiem jedno, inaczej wygląda teoria, inaczej praktyka. W każdej dużej firmie jest dział zajmujący się obsługo reklamacji i kontaktu z serwisami i producentami, jako sprzedawca przyjmujesz reklamację albo na podstawie ustawy, albo na gwarancji, potem wysyłasz na magazyn serwisowy i dalej jest to rozdzielane, dział obsługi klienta podejmuje decyzję co z
@Dimetyloamina: ale to, co Ty piszesz, to jedno, a to, że sklep ma prawo wyłączyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi - a XKOM tak zrobił - to drugie. W XKOM zdecydowano, że każda umowa kupna-sprzedaży ma klauzulę o wyłączeniu rękojmi, a że OP jest przedsiebiorcą w rozumieniu ustawy, to jedyne co może zrobić to naprawa gwarancyjna.
@Dimetyloamina: posluchaj, w czesci co do gwarancji sie zgadzamy i nawet sklep xkom sie z nami zgadza bo przeslal produkt do producenta. jednak pytanie dotyczylo mozliwosci wylaczenia rekojmi przez sklep i odpowiedzia jest: tak, sklep moze wylaczyc rekojmie za wady fizyczne i prawne rzeczy.
@trapped: @tomash-pl:
Czyli mam rozumieć, że przy zakupie na FVAT, sklep ma prawo odmówić wymiany towary który nie spełnia swojego zadania?
Kupuje pralkę z sklepie, okazuje się, że owa pralka nie działa, czy sklep ma prawo odmówić wymiany? Nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją, wielokrotnie przyjmowałem reklamacje tego typu i zawsze robiłem wymianę a potem firma odzyskiwała "sztukę" od producenta.
@Dimetyloamina: Nie. Sprzedawca ma prawo odmówić rozpatrywania roszczenia z tytułu rękojmi, jeśli rękojmia zostanie wyłączona. Faktura VAT tu nie ma nic do rzeczy.

Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jeżeli kupującym jest konsument, ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych.
§ 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił
@trapped:
Ok, od kiedy obowiązuje ta zasada, wiem, że przepisy zmieniły się jakoś na przełomie 2014/2015, czy wcześniej było podobnie?
@tomash-pl:
Czyli możemy powoływać się na "zatajenie" tylko wtedy trzeba udowodnić to sprzedawcy, jak mniemam?

Ale ...

ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych.


Jakie to przypadki.?
Czyli rozumiem, że w takim przypadku pozostaje tylko reklamacja "serwisowa", czyli "jak się nie
@GeraltRedhammer:

W relacjach B2B dopuszczalne jest wyłączenie rękojmi zgodnie z art. 558 par. 1 kodeksu cywilnego. Przepis ten dopuszcza daleko idące modyfikacje w tym całkowite wyłączenie tej instytucji. Niedopuszczalne jest umieszczanie klauzuli o wyłączeniu rękojmi na fakturze, bowiem nie dochodzi w ten sposób do zawarcia umowy, gdyż oświadczenie sprzedawcy jest złożone już po sprzedaży. W opisanym przypadku mamy jednak oświadczenie sprzedawcy zawarte w regulaminie, który jest obowiązkowy przy sprzedaży internetowej zgodnie