@rasmor: narysuj może co uważasz za normalną część skrzyżowania? Jeśli rondo posiada wysepkę i można poruszać się po nim tylko i wyłącznie w prawo i zjeżdżać na zjazdach w prawo, to co sygnalizujesz lewym kierunkiem? Spójrz na rysunek wyżej, który narysowałem.
@rasmor a mnie te 10 lat temu, że jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym i skręca się tylko w prawo. Taki sam argument jak mi podałeś. Dla mnie używanie lewego kierunku jest całkowicie bezsensu, ponieważ: - jeśli jesteś już na rondzie przy najblizszym zjescie, to kierowcy chcący się włączyć do ruchu MUSZĄ ustąpić ci przejazd, czyli uznać, izasz pierwszeństwo. - jeżeli zjeżdżasz z ronda to MUSISZ sygnalizowac to prawym kierunkiem. I
@Chael: spoko. Z podobnym zachowaniem spotkałem się w Holandii, Belgii czy Hiszpanii. Ale tylko w Polsce o coś, co poprawia bezpieczeństwo można mieć ból dupy (✌゚∀゚)☞
@kubapolice: UK to nie Polska. Biorąc pod uwagę ilość informacji którymi jest bombardowany kierowca na drodze, to przepisy i zachowania muszą być jak najprostsze. Lewy kierunkowskaz sygnalizowany poza zmianą pasa na rondzie jest marnotrawstwem uwagi kierowcy, nawet jeśli ktoś to robi podświadomie. Masz się skupić na zjeździe, ewentualnie zmianie pasa gdzie zmianę pasa sygnalizujesz.
W jaki sposób sygnalizacja kierunkowskazem poprawia bezpieczeństwo? właśnie brak migacza poprawia bezpieczeństwo.
@Chael: Odnoszę wrażenie że dla większości ludzi ważne jest tylko to co twardo ustalone w przepisach, a logika może iść się #!$%@?ć. Włączenie lewego kierunkowskazu na rondzie w sytuacji innej niż zmiana pasa może powodować zagrożenie, choćby dlatego, że kierowcy wjeżdżający na rondo z innych wjazdów zobaczą takiego idiotę i będą musieli zastanawiać się którym zjazdem z ich perspektywy zamierza on skrzyżowanie opuścić. Rondo to kawałek drogi, tylko zawiniętej w
@kubapolice w jaki sposób uważasz, że poprawia? Bo dla mnie reguły są jasne. Jestem na rondzie to mam pierwszeństwo przed tymi, którzy chcą dopiero na nie wjechać i sygnalizuje tym właśnie kierowcom, a nie tym co są za mną, iż mam ochotę jeszcze jechać po rondzie.
@Chael: ogólnie, gdy na wjeździe na rondo nie ma znaków ustąp pierwszeństwa, to nie masz pierwszeństwa na rondzie. Wtedy działa reguła prawej dłoni. Dlatego przed każdym wjazdem na rondo, a przynajmniej na większości rond w Polsce, przed wjazdem na nie stoi znak "ustąp pierwszeństwa".
@contraband: tylko, że dyskusja się tyczy tego, że osoby na rondzie lewym migają zawracanie itp. Masz na rondzie 3 pasy, osoby są przyzwyczajone do migania lewym podczas objeżdżania. Wjadą na środkowy pas, skrajny lewy niezajęty, ale nadal migają lewym migaczem. Pytanie. Co taki niepełnosprawny umysłowo kierowca tym sygnalizuje?
@KorelacjaProkrastynacji: @Chael: To ja jeszcze wtrące jak mnie instruktor uczył: jak jest bardzo małe rondo to sygnalizujesz że skręcasz w lewo lub zawracasz (może mieć to znaczenie dla nadjeżdżającego z przeciwka) jak jest większe rondo (a z kilkoma pasami to już w ogóle) to faktycznie lewy kierunek jest bez sensu
Mój instruktor ( brytyjczyk ) wytłumaczył używanie kierunkowskazów w bardzo w prosty sposób, przed dojazdem do ronda, masz znak pokazujący, na ile dróg rozdzieli się rondo. Dzielisz ten okrąg na pół i wszystkie zjazdy po prawej części, mają być zasygnalizowane prawym migaczem. Natomiast cała reszta jest opisana w linku, kto chce
@Chael: Mnie uczyli tak: jak zawracam albo skręcam w lewo włączam lewy kierunek przed wjazdem na rondo i cisne z włączonym wewnętrznym pasem. Potem prawy kierunek, zmieniam pas na zewnętrzny i zjeżdżam z ronda. W zasadzie sensu w tym nie widzę i sam używam tylko prawy przy zjeździe.
@Chael: Zgadzam się, że włączanie lewego jest #!$%@? i żadnych wartościowych informacji nie przynosi jadącemu za tobą ani wjeżdżającemu na rondo. Niestety tak uczą instruktorzy i egzaminatorzy też to akceptują (przynajmniej 5 lat temu).
jak jest bardzo małe rondo to sygnalizujesz że skręcasz w lewo lub zawracasz (może mieć to znaczenie dla nadjeżdżającego z przeciwka)
@kotoj: jak wygląda skręt w lewo na rondzie, jeśli nie możesz skręcić w lewo? W którym momencie sygnalizujesz skręt w lewo? Skąd kierowca, który nadjeżdża do ronda ma wiedzieć, z którego wjazdu zacząłeś sygnalizować kierunek w lewo? No i przede wszystkim, co jeśli wysepka ma ze 2 metry wysokości
Część druga bitwy. 4 minuty znamienitej zabawy. Rumińskie pięści vs miętki rogal. Byłoby szybciej jakbym zrobił szybciej. Cześć trzecia będzie może za pół roku #heheszki #rumun #crossmemizm #blender
#gorzkiezale
- jeśli jesteś już na rondzie przy najblizszym zjescie, to kierowcy chcący się włączyć do ruchu MUSZĄ ustąpić ci przejazd, czyli uznać, izasz pierwszeństwo.
- jeżeli zjeżdżasz z ronda to MUSISZ sygnalizowac to prawym kierunkiem.
I
W jaki sposób sygnalizacja kierunkowskazem poprawia bezpieczeństwo? właśnie brak migacza poprawia bezpieczeństwo.
To ja jeszcze wtrące jak mnie instruktor uczył:
jak jest bardzo małe rondo to sygnalizujesz że skręcasz w lewo lub zawracasz (może mieć to znaczenie dla nadjeżdżającego z przeciwka)
jak jest większe rondo (a z kilkoma pasami to już w ogóle) to faktycznie lewy kierunek jest bez sensu
No ale ktoś tu ból dupi.
http://www.highwaycodeuk.co.uk/changes-and-answers/-highway-code-for-roundabouts
Mój instruktor ( brytyjczyk ) wytłumaczył używanie kierunkowskazów w bardzo w prosty sposób, przed dojazdem do ronda, masz znak pokazujący, na ile dróg rozdzieli się rondo. Dzielisz ten okrąg na pół i wszystkie zjazdy po prawej części, mają być zasygnalizowane prawym migaczem. Natomiast cała reszta jest opisana w linku, kto chce
@kotoj: jak wygląda skręt w lewo na rondzie, jeśli nie możesz skręcić w lewo? W którym momencie sygnalizujesz skręt w lewo? Skąd kierowca, który nadjeżdża do ronda ma wiedzieć, z którego wjazdu zacząłeś sygnalizować kierunek w lewo? No i przede wszystkim, co jeśli wysepka ma ze 2 metry wysokości
źródło: comment_pb8sWxCBc6KDUyB9wt4e2H28YOgDvU7y.jpg
Pobierz