Wpis z mikrobloga

#p--o wybiera się ktoś na #chmielaki do #krasnystaw ? 19-21 sierpnia

Na dzień dzisiejszy swój udział w Chmielakach 2016 potwierdziły:
Piwne Podziemie, Browar Zakładowy, Browar Revolta, Browar Dukla, Browar Maryensztadt, Browar Jan Olbracht Rzemieślniczy, Browar Baba Jaga, Browar Podgórz, Browar Deer Bear, Antybrowar, Browar Warsztat Piwowarski, Browar Pinta, Multitap Portal Piwny (Fabryka Piwa, Browar Bazyliszek, Fabryczne, Beerlab, Polska Duma, Browar Hopium, ReCraft), Browar Wrężel, Browar Chmielarz, Browar Miejski Gloger, Browar Zamkowy Cieszyn, Polskie Stowarzyszenie Piwowarów Domowych o/Lublin, Browar Zamość, Browar Kormoran, Browar Złoty Pies, Browar Spirifer, Browar Sulimar, Browar Namysłów, Browar Braniewo, Browar Fortuna, Browar w Grodzisku Wlkp., Bierhalle, Browar Sulewski, Krajan Browary Kujawsko-Pomorskie, Browar Jagiełło, Browar Koreb, Browar Staropolski, Browar Edi, Primator, Bergquell, Krakonos, Browar Jabłonowo, Browar Witnica, Browar Jako, Browar Zamkowy Racibórz, Kompania Piwowarska S.A. (Tyskie, Lech, Żubr, Dębowe, Wojak, Książęce, Pilsner Urquell, Grolsch, Kozel, Redd’s, Gingers, Green Mill), Carlsberg Polska S.A. (Browar Okocim, Browar Kasztelan, Carlsberg), Perła Browary Lubelskie S.A., Browar Zwierzyniec.
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@thrawn41:
jeszcze rok temu był bodajże Wrężel i Dr Brew z browarów kraftowych. Dwóch, a teraz jest dwudziesty
Dzisiaj widząc całą plejadę browarów niezbyt dobrze wróżę zadowoleniu poszczególnych wystawców...
  • Odpowiedz
@BrowarPERUN: myslisz ze przesadzili z iloscia browarow? Rok temu ludzie narzekali ze prawie nie było. Mi Chmielarz podpasował. Dr Brew nie było. Dukla na pewno była i moze Wrezel.
  • Odpowiedz
@thrawn41: istnieje ogromna szansa na powtórkę np. z Łeby, stosunkowo mała impreza a przyjechało większośc większych browarów co zaowocowało że w pewnych momentach było prawie tylu samo blogerów/wystawców co klientów. jakby o połowe mniej wystawców było, nie było by aż takich strat u poszczególnych browarów.
  • Odpowiedz
@opalonyandrzej: Obecność craftu oczywiście to fajny pomysł, tylko jednak przyjazd połowy bardziej znanych polskich craftowych browarów na impreze gdzie duża grupa osób będzie po prostu zainteresowana upiciem się a nie piciem craftu za 10-12zł może okazać się pomysłem mało trafionym i znowu będą pękały d--y niektórym browarom że za mała sprzedaż jak np. po wrocławiu. Oby nie, ale już parę razy festiwale udowadniały że mniej = lepiej.
  • Odpowiedz
@thrawn41:
tak, imho przesadzili. W zeszlym roku bylo 2 kraftow i nawet wyszli na plus, przy 10krotnym zwiekszeniu obecnosci nie wroze zbyt dobrze. Nawet sam myslalem nad przyjazdem, ale przy takiej frekwencji to bede prywatnie ;)
  • Odpowiedz
@BrowarPERUN: No ale przecież taki festiwal wg mnie nie jest po to aby zarobić, imo trzeba to potraktować jak wydatek na marketing. Tym bardziej, że chyba nie jest to duży wydatek (nie wiem ile się płaci za miejscówkowę, ale sam dojazd plus obługa to nie ma tragedii) I właśnie imo o to chodzi, aby choć 1 na 20 "Januszy" się zainteresował kraftem.
  • Odpowiedz
ale profil konsumenta jest typowo "odpustowy".


@BrowarPERUN: a jeszcze jedno, to sie troche zmienia. Jeszcze rok dwa lata temu te okolice byly craftowa pustynią. Teraz takie piwa są latwiej dostepne. Oby sie okazało że jednak wszyscy beda zadowoleni (konsumenci i wystawcy).
  • Odpowiedz
@opalonyandrzej:

imo trzeba to potraktować jak wydatek na marketing

Napiszę tak: im więcej ludzi kupuje p--o, tym lepszy marketing. Jeśli masz na tyle niskie obroty, że nie wychodzisz na 0, to zaprawdę powiadam Ci: marketingowo też źle na tym wychodzisz, bo trafiasz do małej grupki osób dużym kosztem.

Pomijam już kwestię, że branża jest bardzo młoda i naprawdę browary mają na co wydawać pieniądze. Zamiast topić 20k rocznie jako "marketing na festiwalach", woleliby zakupić automatyczną drukarkę do daty ważności. Zamiast wydać 40k na namiot i osprzęt - więcej efektów przyniosłoby zatrudnienie przedstawiciela handlowego. Zamiast tracić 5 dni bez dodatkowego wynagrodzenia - właściciel/piwowar wolałby przejść się z ofertą po okolicznych knajpach ( ͡
  • Odpowiedz
Natomiast Chmielaki nie przyciągają fanów kraftu


@BrowarPERUN: przy takim obstawieniu browarami i fakcie ze Lubelskie Targi były dopiero raz, a nastepnym razem dopiero koniec listopada to mam nadzieje ze fani kraftu nawet z Lublina się skuszą (30 km!). My z Chełma chyba bus zorganizujemy bo nikt nie chce byc kierowca :)
  • Odpowiedz