Wpis z mikrobloga

  • 1
#bazydanych #mysql #informatyka Hej, potrzebuje przerobić budżet firmy, który aktualnie jest w excelu ( kilka działów firmy, arkusze powiązane ze sobą, wszystko umieszczone w chmurze i katalogi udostępnione poszczególnym użytkownikom i wszystkie wprowadzane dane są gromadzone w głównym arkuszu) Chcę to zrobić w accesie, dodać użytkowników do bazy danych i nadać im uprawnienia ( nadac loginy, hasła i ograniczyć widoczność niektórych tabel itd) Jest to w sumie jedyne co przychodzi mi do głowy a muszę coś zrobić z tym bo okres próbny ( ͡° ͜ʖ ͡°). Co sądzicie o moim rozwiązaniu ( mam wiedzę podstawowa z Access jakieś relacje, sql itd) czy jest to zrobienia w miarę "prosto" czy może macie jakiś inny lepszy pomysl?
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mate05 : To zależy, czy to Twoja inicjatywa, czy inicjatywa Twoich przełożonych. Zamiana Excela na Accessa to dla mnie trochę zamienianie siekierki na kijek - korzyści minimalne, a odcinasz możliwość efektywnej pracy ludziom, którzy z Accessem nie mają nic wspólnego (a może mają swoje gotowe narzędzia pod Excela).

Jeśli już chcesz się tym zajmować to zrób to na jakiejś normalnej i darmowej bazie danych tak jak sugeruje Ci kolega powyżej (np.
  • Odpowiedz
@MarcusPlinius: @Qrystus: Dzięki, faktycznie musze to jeszcze przemyśleć i dobrze zaplanować. Jest to inicjatywa przełożonych. Niestety tak już to funkcjonuje, że jak jesteś informatykiem to panuje przekonanie że potrafisz pisać aplkacje bazodanowe, tworzyć strony internetowe, projektować grafike, konfigurować sieci i pierdyliard innych rzeczy. Po dodaniu tego wpisu faktycznie wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Tak jak piszesz stworzenie bazy danych w MySQL i dostęp do tego z
  • Odpowiedz