Wpis z mikrobloga

#motoryzacja

Mircy, potrzebuję rady:

Mam możliwość nabycia Audi A6 C5 Avant 99r 2.4 165 KM w LPG, z napędem Quattro w cenie 12k z zestawem opon zimowych (na felgach), letnie i tak do wymiany. Z tego co się udało na necie zdobyć informacji to najczęściej narzekają na zawieszenie, oraz czasami silnik lubi się trochę pocić. Do blacharki oprócz kwiatków na klapie bagażnika (z obserwacji na drogach widzę że to częsty przypadek) nie mogę się wizualnie doczepić.

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to chyba to co większość modeli tego typu ma (z wyjątkiem skóry) + czujniki parkowania + swiatla xenony.

Przebieg 250k km, ale to najmniejszy szczegół z oczywistych względów że przy zakupie ostatnie na co powinno się patrzeć to "przebiegi" ;) Źródło to mój zaufany mechanik od którego nabyłem poprzednie auto i również je serwisowałem - generalnei z tamtego jestem zadowolony, oprócz faktu że niestety wiek swoje robi i już z byle pierdołą trzeba jechać wymienić/poprawić/dokręcić.

Auto to 80:20 Trasa: Miasto. W przypadku trasy zdecydowana wiekszosc czasu jezdzi w pełnej obsadzie (dojazdy do pracy), rocznie pokonuje 30-40k km. Spokojna noga, bez szaleństw jeżeli chodzi o styl.

Auto potrzebuje koniecznie duże ;)

Co o tym sądzicie ?
  • 11
@Lemartez: Miałem i znam od podszewki (właśnie A6 C5 2.4 165KM), toteż się wypowiem.
1. Automat czy manual?
2. Sprawdź dokładnie pod kątem rdzy jeszcze rynienki dachu za relingami, bardzo typowe dla rudej miejsce.
3. Pamiętaj, że w tym aucie cokolwiek dość poważnie bije po kieszeni, wymiana rozrządu to ~2 tysiące z robocizną.
4. W silniku bardzo delikatne są napinacze łańcuszków rozrządu w głowicach, które właśnie w okolicy 250k lubią się
@FenixxPl:

1. Manual, o automatach i ich problemów faktycznie ludzie dużo piszą.
2. Faktycznie, przy relingach były drobne wżereczki
3. Rozrząd był wymieniany 10k km temu, natomiast słusznie - dopytam mechanika mojego, ile u niego wymiana rozrządu ;)
4. Również dopytam.
5. O zawieszeniu czytałem, koszta zawieszenia (zestaw porzadnych wahaczy to 1,3k mnimum. musiałbym jeszcze zobaczyć przeguby). Akurat o ta czesc jestem najmniej zmartwiony ponieważ cały kilometraż jaki trzaskam jest robiony
@Lemartez: Skoro manual, to pamiętaj, że tam jest dwumasa. U mnie właśnie przy ~240 tysiącach kilometrów zaczynała się odzywać, koszt samej dwumasy nowej to 1,5k, do tego wymiana. (mocno skomplikowana na ile rozmawiałem z mechanikiem)
Jeżeli chodzi o rozrząd, dopytaj czy na pewno był wymieniany razem z termostatem. Jeżeli nie to uczulam, że sama wymiana termostatu w tym silniku (razem z kosztem termostatu) to jakieś ~500zł.

To auto przy którym bardzo
@FenixxPl: W tej cienie poniekąd ten samochód spełnia moje wymagania + kilka bonusów (napęd 4x4) ... niestety gdybym chciał myśleć o czymś nowszym (np Mondeo, VW PB6) to rząd wielkości 25-40k, a i tak ile czasu i nerwów zmarnowanych na szukanie odpowiedniego modelu, i następnie modlitwy o to aby poprzedni właściciel dbał o samochód jak należy. 99 rocznik imho (not mechanic) to ostatni moment w którym jeszcze nie produkowali jednorazówek, ale