Wpis z mikrobloga

Mirki pomóżcie ;) Znajomy kupił buty, które mu się rozkleiły po jednym użyciu, więc je zwrócił z tytułu gwarancji jednak chciał wymiany na nową parę, a zaoferowano mu naprawę. Stąd też drugim razem oddał buty z tytułu niezgodności towaru z umową, wypełnił odpowiedni dokument, na którym zaznaczył, że żąda wymiany na nową parę a nie naprawy. Otrzymał odpowiedź, w której napisano, że jest to wada nieistotna i kwalifikuje się do naprawy, a nie wymiany na nową parę. Są to pantofle za ok. 300 złotych i jak mi je pokazał to pierwszy raz widziałem, żeby tak się rozwaliły pantofle. Stąd też uważa, że to wada fabryczna i nie chce jej naprawy tylko wymiany na wolną od wad parę.

Mam pytanie do Was co robić w przypadku takiej odpowiedzi od firmy. Przeglądał te różne strony odnośnie niezgodności towaru z umową, ja też trochę próbowałem się wdrożyć i myślał, że wybór w tym przypadku należy do niego (czy chce naprawy czy wymiany), ponieważ nie jest to roszczenie gwarancyjne, gdzie warunki ustanawia producent lecz w przypadku niezgodności towaru z umową - ustawodawca. Firma sama przyznała, że są wadliwe, ale ciągle są w stanie zaoferować naprawę a nie wymianę, a sami nie wiemy czy mamy podstawę do żądania wymiany na nową parę.

Na obrazku opinia rzeczoznawcy do drugiego zgłoszenia.

#prawo #prawokonsumenckie #pytanie #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #reklamacja #uokik
Pobierz
źródło: comment_4eBW9ydjU2D78Y1dkWB14E04gedkmWd3.jpg
  • 9
Mam pytanie do Was co robić w przypadku takiej odpowiedzi od firmy


@MaTTiQ: EDIT:
Sprzedawca może odmówić realizacji reklamacji zgodnie z żądaniem konsumenta w dwóch przypadkach:

2) gdy w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby to poniesienia przez sprzedawcę nadmiernych kosztów, np. w sytuacji, gdy klient żąda wymiany towaru na nowy, a wystarczające byłoby naprawienie jednego, drobnego elementu.

http://winienczyma.bn.org.pl/kiedy-sprzedawca-musi-rzecz-wymienic-naprawic-a-kiedy-zwrocic-pieniadze/
@MaTTiQ: Z butami jest bardzo ciezko dlatego ja kupuje juz buty tylko z oficjalnych sklepow europejskich reebok, adidas, nike. Eleganckie biore z amazona i jak cokolwiek sie stanie to dostaje hajs w 24h na konto. #!$%@? janusze biznesu z Polski nie ogarneli jescze jak traktowac klienta. Niech napisze w internecie dluga negatywna opinie o firmie, jezeli mu nie naprawia butow tak jak chce lub wymienia na nowe. Z doswiadczenia wiem, ze
@Leel00: @alosha: O tym nie wiedziałem, dzięki za wyjaśnienie.
@Re-volt: W przypadku butów sportowych tak i ja robię i mój kolega. Natomiast w przypadku eleganckich jest trudniej. Oferta CCC czy Deischmanna jest słaba i na dodatek często się spotykałem ze słabymi opiniami, stąd zakupy w wydawałoby się w jednym z lepszych sklepów z jakościowymi butami. Jednak się myliłem.

A co jest w przypadku gdy naprawiona para znów się zepsuje
@MaTTiQ: inna sprawa że sklepy mają własnych rzeczoznawców co prowadzi do wiadomo czego. Jak koledze chce sie pieprzyć z tym to niech wynajmie na własna rękę rzeczoznawcę który mu wyceni i określi czy obuwie jest do wymiany czy jednak naprawa wystarczy i niech bije się z firmą.
BTW to jakaś duża sieć czy lokalny salon?
@Leel00: Akurat tutaj wszystko terminowo przyszło po 8 dniach.
@leszczoza: Zasugeruję zorientowanie się czy w okolicy takowy się znajdzie. Bo wysyłanie, oczekiwanie i ponoszenie kosztów dodatkowo za wysyłki jest trochę słabe. Druga sprawa, że tutaj może wystąpić jego słowo przeciwko ich słowu i nie wiem nawet co się dzieje w przypadku kiedy jeden rzeczoznawca orzeka na korzyść sprzedawcy a drugi na moją korzyść.