Wpis z mikrobloga

#upc #internet #cebuladeals

Mirki ! czy @UPC_Polska może odnieść się do procederu który praktykują w odniesieniu do swoich klientów ?

Mam umowę na internet 120Mb/s, przechodzi ona na nieokreślony z końcem lipca.
1 Problem - nie mogę przedłużyć umowy na takich samych warunkach, gdyż regulamin określa, że dana osoba fizyczna nie może wybrać pakietu promocyjnego do 3 miesięcy od wygaśnięcia ostatniej. czyli przez 3 miesiące będę płacił 20zł/mc więcej.
Czyli "świeży" klient jest dla Was- Drogie @UPC_Polska - ważniejszy niż ten, który chce na korzystnych warunkach pozostać ?

2 Problem- najlepsze zostawiłem na deser - w tej chwili korzystamy z przestarzałego routera, który dzierżawi nam UPC (Thomson TWG 870) sprzęt ten ma co najmiej 4 lata ( od wprowadzenia przez UPC ) i nie obsługuje najnowszych standardów pracy takich jak gigabyte ethernet, 5mHz częstotliwości, portu usb ( do dysku sieciowego ) i wyższej przepustowości. Na stronie napisane jest, że do pakietu 120Mb/s dokładacie w standardzie modem compal connect box. Po konsultacji na infolinii okazuje się jednak, że taki router przysługuje a) nowym klientom b) mnie, JEŚLI podbije abonament o TV, wyższy tranfer internetu. Mnie płacenie więcej nie interesuje, a co za tym idzie nie przysługuje mi router który jest nowszy niż 4 letnie truchło. Dlaczego nie dotyczy mnie aktualizacja hardware'u jeśli zamierzam podpisać nową umowę ?
  • 39
  • Odpowiedz
@SweetDreams: Nie chciałem się posuwać do tak drastycznych kroków, bo zawsze wychodzę z założenia, że dialog jest najlepszą formą rozwiązywania konfliktów ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale powoli tracę wiarę. w moim bloku jest parę innych dostawców. Bo nawet zerwać i wznowić w UPC nie mogę, bo mnie czeka 3 miesięczny okres "cooldown'u"
  • Odpowiedz
@Lumir: a nie masz w domu kogoś innego, na kogo można wziąć umowę? UPC nie sprawdza żadnych praw do lokalu, więc może podpisać jakikolwiek lokator
  • Odpowiedz
@Lumir: na początku miesiąca rownież zamawiałem 120 i dostałem jakiś gowniany router, na którym prędkość mam do 25Mb/s i nie pomaga nic, pozostało kupno porządnego sprzętu, tylko pytanie po cholerę dają takie gowno, które nie umożliwia w pełni wykorzystania łącza?
  • Odpowiedz
@Lumir: podstawowa zasada, którą stosuję od lat w kontaktach z NC+ (a wcześniej N), T-Mobile i Play, to złożenie wypowiedzenia umowy przed końcem poprzedniej. W takim przypadku z ofertą przedłużenia umowy dzwoni dział utrzymania klienta, a nie zwykła infolinia.
Jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym nie dostał korzystniejszej oferty. Może spróbuj tak samo.
  • Odpowiedz
@Lumir: 1. Normalna infolinia, musi podnieść rachunek klientowi, nie ma możliwości obniżenia albo pozostania na tej samej cenie. Dlatego jak masz umowę na czas nieokreślony to na stówę podniosą Ci rachunek o jakieś 5zł żebyś płacił :).
2. Compal to gówno, 5Ghz dobre tylko jak nie mieszkasz w bloku, USB na żadnym sprzęcie nie działa a ten Thomson ma Eurodocsis 3.0 więc nie wiem o jaką przepustowość Ci chodzi.
  • Odpowiedz
@3odowiec: nie chodziło mi o compala, podałem go jako przykład, ja sobie wypatrzyłem akurat Ubee. Wydawało mi się właśnie, że 5Ghz jest dobre na blok bo wszystko na około nadaje na 2,4. Zależy mi też na Gigabyte ethernet żeby podłączyć do konsoli.
  • Odpowiedz
@3odowiec: No ale prócz konsoli używam jeszcze innych urządzeń, które mogły by skorzystać z 5Ghz. Z kablowym połączeniem rzeczywiście przyznaję Ci rację, nie przyuważyłem. Natomiast jestem pewien, że nowy router podniósł mi skuteczność transmisji, ten się mega grzeje, prędkość mierzona dochodzi do 40-50, gdzie mam wykupione jednak do 120 ( to nawet nie połowa ) i jakoś mam wiarę, że nowszy sprzęt będzie lepiej działał. Uwarzasz czysto obiektywnie, że Thomson to
  • Odpowiedz