Hej Miry. Krótkie pytanie (może trochę #pomocy) Przygotowuję się od dłuższego czasu do stworzenia animacji 2D. Mam ręcznie rysowane sprite'y (postacie czy obiekty podzielone są na kawałki, tj. głowa, dwie części ramion, dłoń, tego typu sprawy, w perspektywie z frontu, tyłu, oraz profilów z frontu i tyłu). Jednak mam problem ze znalezieniem odpowiedniego programu do animowania. Sama animacja ma być względnie prosta, krótka i przygłupia (myślę o 15 fpsach, jakichś 2-3 minutach i rozdzielczości max 720), jednak mimo wszystko scenariusz uwzględnia scenerie, w której trochę naraz się dzieje. Kusi mnie Pivot, którego kiedyś używałem, przez jego ultra łatwość obsługi oraz względnie szybką i śmieszną możliwość animowania, jednak klatka po klatce animować jednocześnie pojcmy 3 postacie, wybuchający samolot i latające pociski to trochę bul. Mógłbym spróbować nałożyć na siebie 3 warstwy animacji w LightWorks, ale osobne kalibrowanie mnie trochę przeraża, tym bardziej, że musiałbym wszystko robić na oko (a #!$%@? wie jak to potem wyjdzie w kadrze). Blender umożliwia z tego co widziałem #!$%@? niesamowitych rzeczy, no i jest darmowy, jednak zrobienie prostej animacji wymaga sporo wysiłku i czasu (do tego nauka obsługi), gdzie takiej jakości ani nie potrzebuję, ani nawet nie chcę (wolałbym gówno skoki animacji podobne do tych ze starych South Parków czy Kapitana Bomby). A cała gama innych darmowych programów jest tak szeroka i często #!$%@? opisana, że nie wiem w co brnąć. Samo animowanie planuję zacząć za 3-4 tygodnie, max 5 (preprodukcja jeszcze mi trochę zajmie, a daje radę pracować tylko w wekendy, i to nie całe) i do tego czasu chciałbym się określić, ewentualnie jeśli będzie to potrzebne, poprawić/zmienić spreajty wcześniej niż później. Więc, jeśli w gąszczu liter nikt nie wyłapał, spieszę się to i #!$%@? piszę ( ͡°͜ʖ͡°) , to szukam darmowego programu do animacji 2D, którym szybko i najlepiej nie klatka po klatce dam radę się pobawić przy sprajtach. Fajerwerki niepoczebne. Z góry dzięki za jakiekolwiek rady i podpowiedzi. Choć kiedyś bawiłem się w gówno animowanie, to tak "dużego" projektu jeszcze nie robiłem, każde pomocne słowo jest na wagę węgla. #grafika #animacja #programy
Wszystko zależy od tego ile chcesz na całość poświecić czasu i pieniędzy. Zacznijmy od oprogramowania: Darmowe - blender - synfig
Komercyjne - Maya - 3Ds Max i w sumie każdy inny do 3D ktory ma kości. Osobiście polecam Maya bo jest do takich akcji stworzona - no i south park również w nim animowali :)
Teraz tak: w każdym programie będziesz musiał elementy postaci podpiąć
@Tommcgv: zapisze sobie ciebie i twoj post. W chwili obecnej na wlasna reke obadam temat pod katem tego, co opisujesz. Jesli w ciagu 2-3 tygodni nie dam oznak zycia, prosze- odezwij sie sam. Mam leb jak dziurawe wiadro pelne gowna po zjedzeniu kukurydzy- niestrawiona w gownie ziarna moga zostac lub wypasc przez dziury. Ziarnami sa mysli, wiadrem moja pamiec.
@Tommcgv: cześć! Zapomniałem powiedziecieć, że jadę na woodstock (no w tym momencie to już na nim byłem), więc proszę, dodaj sobie tydzień do kalendarza. Ale mimo wszystko, ogromne dzięki za pamięc :)
@Tommcgv: wrocilem w poniedzialek o 17, do teraz sie lecze. Na szczescie dentysta tak #!$%@? mi dziure po wyrwanym zebie, ze krwawie juz od ponad 7 godzin wiec jutro z rana biegne po leczenie i zwolnienie i pewnie wyrwe dodatkowe wolne na kuracje powoodstockowa. A, na samym woodstocku, jak zwykle, zajebiscie. Ale juz nie potrafie tak sie zmelanzowac jak kiedys. No umieram po prostu.
@Tommcgv: i tak i nie Spodziewałem się, że jako iż to pierwsza taka praca, coś w praniu pójdzie nie tak i trza będzie poprawić, ale rzeczywistość przerosła oczekiwania- mam sporo błędów do poprawy ( ͡°͜ʖ͡°) I wybieram Pivota. Póki co. Mam nadal czarno białe sprajty, bo w planach będą pomalowane kredkami akwarelowymi, przy kolorze jeszcze będę musiał się zastanowić czy Pivot za bardzo nie #!$%@?
@STA1KERpl: Tak jest zawsze gdy się zaczyna :) Fajnie, że do tego podszedłeś i sprawdziłeś czy dasz radę. Myślę, że pivot będzie ok. Daj znać jak coś już będziesz miał :)
Wy macie świadomość, że jedynym skutkiem tego podatku 10% od nieruchomości, który lewica chce wprowadzić będzie automatyczny wzrost cen nieruchów o 10%? ( ͡°͜ʖ͡°)
Przygotowuję się od dłuższego czasu do stworzenia animacji 2D. Mam ręcznie rysowane sprite'y (postacie czy obiekty podzielone są na kawałki, tj. głowa, dwie części ramion, dłoń, tego typu sprawy, w perspektywie z frontu, tyłu, oraz profilów z frontu i tyłu). Jednak mam problem ze znalezieniem odpowiedniego programu do animowania. Sama animacja ma być względnie prosta, krótka i przygłupia (myślę o 15 fpsach, jakichś 2-3 minutach i rozdzielczości max 720), jednak mimo wszystko scenariusz uwzględnia scenerie, w której trochę naraz się dzieje. Kusi mnie Pivot, którego kiedyś używałem, przez jego ultra łatwość obsługi oraz względnie szybką i śmieszną możliwość animowania, jednak klatka po klatce animować jednocześnie pojcmy 3 postacie, wybuchający samolot i latające pociski to trochę bul. Mógłbym spróbować nałożyć na siebie 3 warstwy animacji w LightWorks, ale osobne kalibrowanie mnie trochę przeraża, tym bardziej, że musiałbym wszystko robić na oko (a #!$%@? wie jak to potem wyjdzie w kadrze). Blender umożliwia z tego co widziałem #!$%@? niesamowitych rzeczy, no i jest darmowy, jednak zrobienie prostej animacji wymaga sporo wysiłku i czasu (do tego nauka obsługi), gdzie takiej jakości ani nie potrzebuję, ani nawet nie chcę (wolałbym gówno skoki animacji podobne do tych ze starych South Parków czy Kapitana Bomby). A cała gama innych darmowych programów jest tak szeroka i często #!$%@? opisana, że nie wiem w co brnąć.
Samo animowanie planuję zacząć za 3-4 tygodnie, max 5 (preprodukcja jeszcze mi trochę zajmie, a daje radę pracować tylko w wekendy, i to nie całe) i do tego czasu chciałbym się określić, ewentualnie jeśli będzie to potrzebne, poprawić/zmienić spreajty wcześniej niż później.
Więc, jeśli w gąszczu liter nikt nie wyłapał, spieszę się to i #!$%@? piszę ( ͡° ͜ʖ ͡°) , to szukam darmowego programu do animacji 2D, którym szybko i najlepiej nie klatka po klatce dam radę się pobawić przy sprajtach. Fajerwerki niepoczebne.
Z góry dzięki za jakiekolwiek rady i podpowiedzi. Choć kiedyś bawiłem się w gówno animowanie, to tak "dużego" projektu jeszcze nie robiłem, każde pomocne słowo jest na wagę węgla.
#grafika #animacja #programy
Darmowe
Płatne
Wszystko zależy od tego ile chcesz na całość poświecić czasu i pieniędzy.
Zacznijmy od oprogramowania:
Darmowe
- blender
- synfig
Komercyjne
- Maya
- 3Ds Max i w sumie każdy inny do 3D ktory ma kości. Osobiście polecam Maya bo jest do takich akcji stworzona - no i south park również w nim animowali :)
Teraz tak: w każdym programie będziesz musiał elementy postaci podpiąć
Zapomniałem powiedziecieć, że jadę na woodstock (no w tym momencie to już na nim byłem), więc proszę, dodaj sobie tydzień do kalendarza.
Ale mimo wszystko, ogromne dzięki za pamięc :)
A, na samym woodstocku, jak zwykle, zajebiscie. Ale juz nie potrafie tak sie zmelanzowac jak kiedys. No umieram po prostu.
Jak idą prace nad animacją? Poradziłeś sobie?
Spodziewałem się, że jako iż to pierwsza taka praca, coś w praniu pójdzie nie tak i trza będzie poprawić, ale rzeczywistość przerosła oczekiwania- mam sporo błędów do poprawy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I wybieram Pivota. Póki co. Mam nadal czarno białe sprajty, bo w planach będą pomalowane kredkami akwarelowymi, przy kolorze jeszcze będę musiał się zastanowić czy Pivot za bardzo nie #!$%@?