Wpis z mikrobloga

@alwayshungry:
Po pierwsze to rozważyć budowanie czegoś innego niż zwykła Prusa i3. Może Mendel90? Znacznie stabilniejszy będzie. Ewentualnie i3, ale w wersji graber, tam rama jest znacznie bardziej rozbudowana, nie za bardzo ma możliwość wyginania się we wszystkie strony.
Jeśli samodzielne kompletowanie Cię nie przeraża, warto pójść tą drogą - masz pełną kontrolę nad tym, co tam wsadzisz i sporo się nauczysz w trakcie.
Tyle że 1k to trochę mało, starczy
Ja kupiłem kita z aliexpress i jestem zadowolony łatwo złożyć. Teraz z perspektywy czasu ... składał bym sam ... ale w innym budżecie... tak z 2k.
@FlameRunner: tylko, że mendel będzie bardziej masywny i trudniejszy do złożenia a to dla mnie się liczy, w końcu jestem początkujący. Chciałbym złożyć drukarkę 3d i na niej z kolei drukować nowe rzeczy, na pierwszy strzał złożyć własnego drona.
@gromwell: w jakiej cenie? Jakiś link może? :)
@hobelik: też składałeś model prusa? Z gotowego kitu czy sam kompletowałeś? I jak Cię to wyszło finansowo :)?
@FlameRunner: poszperam dzisiaj po sieci, na razie znalazłem sobie cały spis części do prusa i3 rework, mam modele części drukowalnych i model ramy do wycięcia. Wszystko wydaje się proste i zrozumiałe oraz koszta nie są wygórowane. Myślę, że ~1200 pln wystarczy. Natomiast nie wiem jak z modelem mendel, musiałbym zrobić research. Jeśli tak mówisz, to sprawdzę to. Na pewno tam też jest sporo drukowalnych części, gotowa rama do wycięcia itp.
@alwayshungry: No piszę, że z kitu i tak i3. Mnie to wyszło tanio bo miałem kupon... ale normalnie 220$ + opłaty celne także zamkniesz się w 1000 a w tej cenie masz już z podgrzewanym łożem i auto kalibracją. Ja mam tylko podgrzewany stół.
@alwayshungry: Tam masz zwykłe plastiki na wałki 8mm, będziesz potrzebował do nich "zwykłej" ramy, prawdopodobnie tej: http://www.byq3d.eu/index.php?id_product=5&controller=product&id_lang=7 (ale dopytaj producenta czy na pewno pasuje).