Wpis z mikrobloga

Jestem bardzo początkującym kierowcą i mam kilka pytań dot. techniki jazdy :)
1. Ruszanie na pych.
Ostatnio miałam sytuację gdy autko nie chciało zapalić, rozrusznik totalnie nie kręcił.
jakiś facet mi pomógł - kazał mi wcisnąć sprzęgło, wbić 2 i w momencie odpowiedniej prędkości puścić sprzęgło, dodać gazu. Odpalił, ale na tej stronie technika jazdy radzą zupełnie inaczej to robić.
2. Gdy redukuję bieg aby hamować silnikiem to czy mogę dodać odrobinę gazu, żeby nie szarpało? Zawsze tak robiłam, ale znajoma widząc to stwierdziła, że zarzynam autko.
3. Co to jest przegazówka?
4. Mile widziane inne rady dla żółtodziobów jak jeździć bezpiecznie i jak najdłużej cieszyć się sprzęgłem, skrzynią biegów :)
Na razie walczę z ułożeniem rąk na kierownicy - mam jakiś głupi nawyk przenoszenia jednej ręki na 12, a drugiej do zsuwania niżej - podczas skrętu.
#kiciochpyta #motoryzacja
  • 27
  • Odpowiedz
@Miniaa: Znów się spotykamy ( ͡° ͜ʖ ͡°).1. Ruszanie na pych - robisz to dobrze, ale trzeba uważać a autach z napędem 4x4 (łatwo przeskakuje rozrząd).
2. Delikatniej puszczaj sprzęgło, dodawanie gazu jest zaprzeczeniem wykonywanej czynności
3. Przegazówka to cioranie silnika na luzie, międzygaz (o to chyba Ci chodziło) to wkręcanie silnika na obroty by wyrównać je do obrotów w skrzyni biegów podczas redukcji
4. Motodoradca
  • Odpowiedz
@Miniaa: No i spoko. Międzygaz czy przegazówka ma być zrobiona sprawnie, na zasadzie "klepnięcia" pedału gazu, z odpowiednim wyczuciem.
Na pych zawsze odpalałem na jedynce i na półsprzęgle, żeby nie szarpać strasznie silnikiem. Nigdy nic sie nie zepsuło, więc chyba można tak i tak.

Co do bycia dobrym kierowcą - Najpierw ogarniasz podstawy operowania samochodem (sprzęgło, takie pierdoły właśnie jak ułożenie rąk) tak, żeby robić to zupełnie podświadomie i nie skupiać się na tym. Potem uczysz się dopiero poruszać na drodze. Obserwujesz innych, starasz się przewidzieć zagrożenia i manewry.