Mam pytanie odnośnie wizy turystycznej do USA. W chwili obecnej mieszkam i studiuję w Danii i chciałem zaplanować podróż do USA w ciągu najbliższych kilku miesięcy i mam w związku z tym pytanie, może ktoś się orientuje. Czy przy składaniu wniosku mogę wybrać ambasadę w Danii, czy musi to być ambasada u nas w kraju, po prostu odpowiadając w "Are you a permanent resident of a country/region other than your country/region of origin (nationality) indicated above?", że obecnie przebywam tutaj legalnie na stałe?
I jeszcze jedno - czy przy wypełnianiu wniosku jest możliwość wybrania okresu w którym chciałbym otrzymać wizę tak, żebym mógł wcześniej zarezerować bilet?
Jeśli ktoś ma z tym doświadczenie to będę bardzo wdzięczny.
@Usurper: Dzięki. :) A orientujesz się czy we wniosku można wybrać w którymś momencie trzeba określić datę kiedy chciałbym wyjechać? Czy wiza jest po prostu przyznawana na określony czas? Bo szukałem właśnie w internecie i różnie ludzie piszą. :/
@bamsebjorn: dawno robiłem i nie pamiętam, ale chyba się wpisywało kiedy chcesz lecieć. Generalnie bez znaczenia to jest, promesa wydawana jest zwykle na 10 lat dla ludzi z poukładanym życiem (stała praca i takie tam).
@bamsebjorn: dokładnie, wizę dostajesz na 10 lat i kiedy ją wykorzystasz to już twoja sprawa. urzędnik na lotnisku w USA wbija ci pieczatkę gdzie jest napisane ile możesz zostać w kraju, zazwyczaj 2 miesiące.
Mam pytanie odnośnie wizy turystycznej do USA. W chwili obecnej mieszkam i studiuję w Danii i chciałem zaplanować podróż do USA w ciągu najbliższych kilku miesięcy i mam w związku z tym pytanie, może ktoś się orientuje.
Czy przy składaniu wniosku mogę wybrać ambasadę w Danii, czy musi to być ambasada u nas w kraju, po prostu odpowiadając w "Are you a permanent resident of a country/region other than your country/region of origin (nationality) indicated above?", że obecnie przebywam tutaj legalnie na stałe?