Wpis z mikrobloga

#stellaris

A tak prezentuje się moja galatyka (gram pomarańczowymi) w napisanej w 2 godziny stronce która parsuje pliki zapisu gry i wyświetla różne (na razie tylko taką mapkę gdzie kto ma skolonizowane układy) statystyki na temat danej gry. Generalnie chciałbym rozwinąć to w platformę do sharowania wyników swojego imperium (i napisać moda który by automatycznie wysyłał dane na serwer by prezentować je na stronce). Oczywiście z dużą dozą roleplayingu - właściciel imperium będzie mógł stworzyć sobie bogaty opis swojej rozgrywki np. jako dziennik czy coś takiego. Samą platformę (gdy ma się już dane) można rozwijać dalej - najlepsze buildy statków, największe bitwy tygodnia, wyciągać jakieś zaawansowane statystyki jak imperium rozwija się w czasie (brakuje mi w grze wykresów :/) etc. Taka platforma dająca socjalny wymiar grze. Chcecie małe #programujzwykopem ? :)
FlyingDutchman - #stellaris

A tak prezentuje się moja galatyka (gram pomarańczowym...

źródło: comment_sLOrVMT25eyEd5m8TltaAzYfOQei7Xyh.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

(brakuje mi w grze wykresów :/)


@FlyingDutchman: brak wykresów i szczegółowych danych to jeden z niewielu minusów tej gry. Wszystko pochowane w jakichś dziwnych miejscach, zamiast jednego spójnego okienka z wykresem i rozpiską co gdzie i za ile.
  • Odpowiedz
  • 0
@FlyingDutchman: Tak z ciekawości. Format plików mają udokumentowany, czy robisz reverse engineering? Na szybko nic nie znajduję, ale skoro to ten sam silnik, to może o save'ach wiadomo więcej z innych gier Paradoxu.
  • Odpowiedz
@FlyingDutchman: Dobry pomysł mirku. Z ciekawości, jakie technologie?

Tak z ciekawości. Format plików mają udokumentowany, czy robisz reverse engineering? Na szybko nic nie znajduję, ale skoro to ten sam silnik, to może o save'ach wiadomo więcej z innych gier Paradoxu.


@VGT: Raczej reverse engineeering. Choć format jest dość podobny, z tego co patrzyłem.
  • Odpowiedz
@VGT: Format saveów jest ten sam co w każdej innej grze Paradoxu. Są gotowe parsery (używam jominihttps://github.com/nickbabcock/jomini) napisane które biorą takie pliki i zwracają dane. Samo zrozumienie znaczenia tych danych to już reverse engineering.

@myzael: Meteor.js

---

Największy problem na jaki natrafiam aktualnie to generowanie granic w sposób taki jaki robi to gra - muszę trochę więcej popatrzeć i wykminić ten algorytm. Chciałbym aby mapy były jak
  • Odpowiedz
@FlyingDutchman: Szanuję jak p------y! Zgłaszam się do testów jbc. Jeżeli chodzi o granice to wiem tylko tyle że są powiązane z populacją plus techy zwiększające %. Dałoby radę stworzyć takie wykresy jak w Distant Worlds lub Galactic Civilizations? Np wykres siły militarnej od czasu pokazujący kto był największą potęgą w danym okresie
  • Odpowiedz
Największy problem na jaki natrafiam aktualnie to generowanie granic w sposób taki jaki robi to gra - muszę trochę więcej popatrzeć i wykminić ten algorytm. Chciałbym aby mapy były jak najbardziej zbliżone do tych z gry.


@FlyingDutchman: > Newly colonized planets begin with an initially small border, expanding as they grow to become proper colonies. Colony borders are further expanded by 15% [?] for each Pop beyond 1. Note that
  • Odpowiedz
@myzael: O, dzięki. Nie szukałem na stellariswiki. Szukałem za to w plikach gry, może sam algorytm będzie gdzieś zdefiniowany. Boję się że jednak nie będzie. Na razie bez przełomu :/
Jasne, kolory są do zmiany. Na razie to tylko baaaardzo poglądowa mapka, by coś w ogóle wyświetlić.

@Topgun: Uwielbiam wykresy w GalCiv :) Do tego właśnie dążę. Oczywiście zdaję sobie sprawę że wraz z rozwojem gry przydatność takiego
  • Odpowiedz
O, dzięki. Nie szukałem na stellariswiki. Szukałem za to w plikach gry, może sam algorytm będzie gdzieś zdefiniowany. Boję się że jednak nie będzie. Na razie bez przełomu :/

Jasne, kolory są do zmiany. Na razie to tylko baaaardzo poglądowa mapka, by coś w ogóle wyświetlić.


@FlyingDutchman:

BORDER_BASE_RADIUS = 12, -- The base radius of
  • Odpowiedz
@myzael: Same wartości to wiem, że są. Te 12 znaczy "12 jednostek" (przykładowo: w mojej galaktyce promień środka galaktyki (tam gdzie nie może być żadnych gwiazd) wynosi 30 jednostek). To można sobie spokojnie wyznaczyć: problem zaczyna się że granice się "złączają" i są "płynne". Jestem teraz w robocie to nic nie poszukam, ale wydaje mi się że to generowanie granic nie jest takie proste jak się wydaje :/
  • Odpowiedz