Wpis z mikrobloga

Siemanko. Czy uważacie, że egzaminu wstępne na studia powinny być? Oprócz zagłosowanie proszę również o komentarz, czemu nie/tak.

Czy egzaminy wstępne na studia powinny być przywrócone?

  • Tak 61.7% (610)
  • Nie 23.3% (230)
  • Nie wiem/sprawdzam 15.1% (149)

Oddanych głosów: 989

  • 23
  • Odpowiedz
@Janutek: Po 5 latach na studiach, wszystkie "wstępne" egzaminy sprawdzały wiedzę (którą można ZZZ), a nie człowieka. Miałem okazję rekrutować się bez nich, a odsiew zrobiła matematyka i fizyka na I roku (studiuję Elektrotechnikę). Jestem zdania, że nie ma lepszego egzaminu niż ustny z mądrym wykładowca, który sprawdzi Twoją umiejętność myślenia, a nie ile zdołałeś wkuć noc przed egzaminem. Niestety tych wykładowców w swojej karierze spotkałem może czterech.
  • Odpowiedz
@HefiDL: Wow Ja też studiuje elektrotechnikę :D Fizykę zadało mniej niż 50%, do tego doszła algebra i po I sem zostało nas jakaś połowa z początkowych 220.

Na studia dostałem się z drugiej rekrutacji, czyli można powiedzieć, że byłem gdzieś na końcu tych co się dostali, czy tak jakby najsłabszy. Bardzo wielu ludzi, którzy lepiej napisali matury nie zdała I semestru.

Dlatego uważam, że nie powinno być takich egzaminów, bo nie
  • Odpowiedz
@Janutek: Ta sama historia u mnie. Ja musiałem dobrze nadganiać zaległości z matematyki i fizyki zaś przez dwa semestry nic nie robiłem na przedmiotach kierunkowych bo była to powtórka z technikum :P. Doszli koledzy znajomości i na drugim semestrze już uczyliśmy się wspólnie do egzaminów, oni mnie matematyki fizyki ja ich zawodowych. Śmiem twierdzić, że na takiej współpracy i nauce powinny polegać studia. Po drugie nie można być orłem ze wszystkiego.
  • Odpowiedz
@Janutek: Powinni przywrócić, byłoby mniej ameb i nierobów na roku. Jak po pierwszych 2 semestrach wylatuje 1/3 studentów bo "hehe dej notatki bo wiesz ja szalony na hehe imprezce byłem" itp to coś jest nie tak. Takie osoby tylko niepotrzebnie zabierają miejsce
  • Odpowiedz