Wpis z mikrobloga

Cześć mireczki!

Studiowałem niegdyś na #polibuda i miałem tam do czynienia z #programowanie w języku C. Teraz studiuję całkiem inny kierunek, ale naszła mnie myśl, że nie zaszkodziłoby mi się nauczyć programowania, a przyda się jakieś źródło dodatkowego zarobku.

I teraz mam kilka pytań:
-czy warto zaczynać od C, skoro miałem go na studiach? Ew. C++? Jeśli tak to z czego się efektywnie tego można nauczyć? Podręcznik czy może jakiś kurs internetowy?
-czy bez dyplomu mam szansę na pracę, choćby na okres wakacji?

Z góry dzięki za dobre rady.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Kodii: Czy umiem to polemizowałbym. Raczej podstawy podstaw. Z racji tempa na uczelni szybko znienawidziłem programowanie, nie zdałem go w sesji nawet. Ale doszedłem do wniosku, że może gdybym się do uczył na spokojnie i bez przymusu to bardziej by mi to podeszło.
  • Odpowiedz
@pixxel: No to c albo cpp odradzam. Sam od nich zaczynalemi nic nie potrafiłem póki nie siadlem do javy. Generalnie postaw sobie jakiś problem który chcesz rozwiązać i próbuj cos pisac. Nie baw się w żadne kursy itp bo poza poznania skladni nic z nich nie wyniesiesz. Wymyśl sobie jakiś projekt i krok po kroku szukaj rozwiązań.
  • Odpowiedz
@pixxel: w C praca jest tylko dla wymiataczy - jakieś sterowniki, programy na mikrokontrolery itp. Nie znam nikogo kto by klepał C dla kasy w normalnym projekcie, to zawsze są jakieś ciekawe i rzadkie rzeczy.

C++ jest skomplikowany w c--j (choć przez pierwsze 2 lata nauki tego nie widać ;) ). Jest więcej roboty, np. w grach, albo starych apkach biznesowych, ale wciąż mniej niż w innych językach.

Polecam c#/javę/javascript/php
  • Odpowiedz
C dla kasy w normalnym projekcie, to zawsze są jakieś ciekawe i rzadkie rzeczy


@tell_me_more: Witam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nigdy nie pracowalem przy kernelu/sterownikach. Praktycznie 70% mojej "kariery" programuje w C.
  • Odpowiedz