Wpis z mikrobloga

Mam w kurniku 10 kur i zero kogutów, z czego 2 ostatnio (jakos od 3 tygodni) stały się kwokami i ciągle siedzą na gnieździe. Sąsiadka powiedziała, żeby podrzucić tym kwokom kurczątka zamiast jajek.
No to kupilem 10 kurczątek (po 3.50 za szt) i mam zamiar po 5 podrzucić. Troche sie boje, że te kwoki albo inne kury mogą #!$%@?ć te kurczątka. Teściowa mówiła, żeby przez pierwsze chwile obserwować zachowanie kur, i jak beda atakować, to wziąc te kurczątka do domu i wychowywać je bez kwok.
Jakieś rady?
#zwierzeta #zwierzaczki #wies
badtek - Mam w kurniku 10 kur i zero kogutów, z czego 2 ostatnio (jakos od 3 tygodni)...

źródło: comment_QDxc4ytIQ6eXtY0vpR8MIkuMZNO82WAe.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@badtek: Nie mam doświadczenia z kurczętami, ale z gdy kaczka odrzucała młode od innej matki, to rodzice kropili wszystkie kaczuszki perfumami i potem hurtem podrzucali kaczce. Ta miała mindfuck i w większości przypadków przyjmowała wszystkie pisklęta jako swoje. Może z kurczakami też to zadziała?
  • Odpowiedz
@redheadSiren: @PanHubert: póki co kwoki siedzą na kurczątkach :-) dalem im najpierw po 3 i siedzialy spokojnie i po 20 min dolozylem reszte. Na razie sie za bardzo nie ciesze, bo te kwoki tych kurcząt chyba nawet nie widzialy, bo im tylko pod tylek podlozylem.
  • Odpowiedz
@badtek ogólnie z kurami chyba jest mniejszy problem jeżeli chodzi o przygarnięcie młodych. Wystarczy by kwokały, za to kaczki potrafią zadziobać. Jak kaczka odrzucała młode, to nieraz się kaczuszki i kurczęta pod okiem kwoki chowały :) Trzymam kciuki!
  • Odpowiedz
@PanHubert: bo nie mam i nie chce koguta - a im się samo włączyly i siedziały na niezaplodnionych jajkach... a skoro już sie staly kwokami to moze sie uda zrobic z tego pozytek, poki co jest ok..
  • Odpowiedz