Wpis z mikrobloga

The Bard's Tale IV będzie tradycyjnym dungeon crawlerem z widokiem fpp (blobberem)! We wpisie na Kickstarterze pojawiła się notka odnośnie systemu walki.

Obszar ma być podzielony na pole 4x4, gdzie połowa obszaru należy do naszej drużyny (tradycyjnie widok tej części jest w 2d) i druga połowa należy do przeciwnika (tutaj już mamy 3d). Ważne będzie pozycjonowanie poszczególnych członków drużyny. Każdy z ataków i każda z umiejętności ma być unikalna, i powodować różne efekty (np. mają być takie zmienne jak zasięg ataku, jego siła, kierunek, efekt obszarowy, koszt ataku, typ obrażeń). Trzeba będzie tak dobrać strategię, by określone ataki najlepiej spisały się w danym scenariuszu walki. Przeciwnicy mają mieć też swoje unikalne umiejętności, stosować różną taktykę, tak że trzeba będzie się dostosowywać do wydarzeń na placu boju.

To właśnie jest mechanika gry. Dodać do tego dobre efekty graficzne, jak animacje wrogów, efekt krwawienia itp, muzykę, efekty dźwiękowe i może wyjść z tego coś wartego uwagi.

Dotychczas nie zawracałem sobie tym tytułem głowy, ale teraz będę miał go na oku.

Link do wpisu na Kickstarterze.

Link do wątku na RPG Codex.

#crpg #rpg #bardstale #inxile #gry
Lisaros - The Bard's Tale IV będzie tradycyjnym dungeon crawlerem z widokiem fpp (blo...

źródło: comment_hATal2evY4JtsVPU8N8N6w5eSVUaHHNy.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
@Lisaros: To nie jest mój "genre of choice", ale coś tam ograłem i szczerze mówiąc ta walka nie jawi się jakoś nowatorsko. WIzardry, Lords of Xulimia, czy nawet Disciples stosują podobne. Ten pierwszy ma chyba najwięcej cech współnych.
Ale wygląda ładnie, 'guzików' jest sporo i może jak wpakują w to coś więcej niż grind i błądzenie po lochach to się przekonam do tego gatunku. :)
  • Odpowiedz