Aktywne Wpisy
Najlepszymi anty-marksistami są byli marksiści; byłam długi czas komunistką i nie ma niczego czym bym bardziej gardziła; dokładnie wiem o co w tym chodzi i nie da się osiągnąć takiej jasności jeżeli się kiedyś przez to bagno nie przeszło;
interesowałaby kogoś seria wpisów na temat socjalizmu, trochę bardziej z wewnątrz?
#antykapitalizm #bekazlewactwa #neuropa #4konserwy #revoltagainsthemodernworld
interesowałaby kogoś seria wpisów na temat socjalizmu, trochę bardziej z wewnątrz?
#antykapitalizm #bekazlewactwa #neuropa #4konserwy #revoltagainsthemodernworld
Wchodzisz do restauracji i widzisz tę dziewczynę siedzącą samotnie przy stole. Co robisz?
#pytanie #glupiewykopowezabawy #heheszki #ladnapani #podrywajzwykopem
#pytanie #glupiewykopowezabawy #heheszki #ladnapani #podrywajzwykopem
Jednak w ciekawych czasach żyjemy. Kto choćby parę lat temu mógł spodziewać się że elektryczne, fabryczne SUVy będą szybsze od Ferrari?
Faktycznie przy takim starcie zużycie energii jest ogromne, na szybko licząc po ok. 60 takich startach bateria pusta (a na pewno trochę więcej gdyby doliczyć energię odzyskaną z hamowania po starcie). Założyłem na każdy start 10s po 500kW.
Nie są szybsze, może i lepiej przyspieszają, ale vmax Tesli kończy się przy ~220km/h, podczas gdy to Ferrari jest w stanie spokojnie przebić 300km/h
Czyli mieliście rację, ale nie dużo. Ciekawe jak sprawa się będzie miała dla powiększonej baterii... ale to kwestia przyszłości.
moc maksymalna podczas przyspieszanie w P90DL to 458 kW. maksymalne odzyskiwanie to 69kW, przyspieszanie trwa jakieś 20sek (1/3 minuty) a hamowanie 30sek (1/2 min) to na jeden start zużywa się 2,5kwh-0.58 ~2kwh
bateria 90kwh wystarczy na 45 takich startów
gdzieś czytałem o jakimś Bugatti, który przy Vmax robił bak w 15 minut.
ale jeżeli tutaj mamy bak 95l to faktycznie nie ma szans
@ryo1987: Kolega @Gummy mówił o jeździe jak na filmiku. Widziałeś sam chyba, że kierowca Tesli przeszedł do trybu sport. Zasięg 350km owszem jeżeli jeździmy normalnym trybem po trasie a nie przy takich ostrych startach i jeździe sportowej.
W elektrycznym masz max moment od poczatku, a w spalinowym przy jakiś wyższych obrotach.
Dopiero rok temu udało się pokonać n-ring bo we wcześniejszych próbach się przegrzewała.
Dalej, autor książki "Owning Model S"
Poza tym mamy zupełnie nie przygotowaną
@Caroo: no nie żartuj, tez rozwija się je od ponad 100 lat. EDIT: w sumie to prawie już od 200 lat.
@Caroo: głupoty piszesz. Pomysł elektrycznych samochodów jest tak samo stary jak spalinowych, wiele pierwszych samochodów było właśnie elektryczne, dopiero późniejszy szybszy rozwój silników spalinowych spowodował, że elektryki poszły w odstawkę licząc się co najwyżej w niektórych wąskich niszach rynku samochodowego.
Poza tym wydajne, lekkie
@Caroo: tylko tu masz rację i nie ma to wpływu na parametry Tesli.
Co do skali - silniki elektryczne oraz akumulatory są wykorzystywane na większą skalę niż spalinowe i jest to na tyle uniwersalna technologia, że nie trzeba robić innych układów specjalnie pod samochód. Fabryk i producentów baterii oraz silników elektrycznych już jest mnóstwo, w tym nie tylko prywatni, ale też tacy jak NASA czy wojsko