Wpis z mikrobloga

Tak wygląda zestaw papierów jakie trzeba mieć przy sobie, by wznieść się dronem na wysokość metra w mieście takim jak #lublin. Ku rozwadze przed prezentami na komunię. Od lewej: zezwolenie Prezydenta Miasta, zezwolenie Urzędu Lotnictwa Cywilnego na lot w strefie R (miasto powyżej 25 tysięcy mieszkańców), zezwolenie od Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na lot w CTR (niedaleko lotniska), licencja UAVO, aktualne orzeczenie lekarskie i OC. Przed samym startem trzeba jeszcze zadzwonić na lotnisko, a oni mogą pogrzebać plany i odmówić. Pozwolenia od Miasta i ULC mają ważność na jeden miesiąc i na konkretne miejsce. Pozwolenie od PAŻP trzeba uzyskać przed każdym startem. Mój kraj taki piękny. #drony #lotnictwo #gorzkiezale #regiowizja
Pobierz Promilus - Tak wygląda zestaw papierów jakie trzeba mieć przy sobie, by wznieść się d...
źródło: comment_t0naRK1O3w94ayhIieOs1KilquX1MLsR.jpg
  • 55
@Promilus: Trochę naciągasz rzeczywistość i podajesz mało reprezentatywny przykład.
1. Nie potrzebujesz licencji UAVO jeśli to nie jest lot komercyjny tylko rekreacyjny lub sportowy.
2. Nie latach komercyjnie to nie musisz mieć orzeczenia lekarskiego ani OC.
3. Zamierzasz latać obiektem latającym w strefie kontrolowanej lotniska (CTR) gdzie kontrola musi wiedzieć o każdym takowym.
4. Do tego jeszcze strefa R, ograniczona bo pewnie chroni jakieś środowisko czy cuś.

Czyli podsumowując, gdybyś nie
@grigoryi: Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Strefa R to m.in. WSZYSTKIE miasta w Polsce powyżej 25 tysięcy mieszkańców. By uzyskać zgodę na lot w takiej strefie potrzeba UAVO, bo wpisuje je się we wniosku http://www.ulc.gov.pl/_download/loz/wniosek_o_wydanie_zgody_na_loty_bsp.pdf i http://www.ulc.gov.pl/pl/zegluga-powietrzna/atm-ans-zarzadzanie-ruchem-lotniczym-sluzby-zeglugi-powietrznej/3827-zgody-na-loty-w-strefach-r OC i orzeczenie lekarskie wynika z UAVO. Wołam jeszcze plusujących Twój wpis @lost_aviator@LisChytrus @4554 @megawatt

@StormtrUper Tak, pytaj

@Fin4l: @parabole: Latam Phantomem 2 z GoPro i gimbalem. Czy P4 jest wart
@Promilus: generalnie uważam, że do lotów dronami w miastach i zwłaszcza w CTR lotniska powinno się podchodzić z dużą rezerwą i takie procedury oraz papierologia są tam moim zdaniem w 100% uzasadnione. W innym razie mielibyśmy za jakiś czas kompletną anarchię w powietrzu. Ostatni przypadek zderzenia samolotu z dronem miał zaś miejsce dosłownie kilka dni temu na LHR, więc problem już jest realny. Ale tag #lotnictwo powinien się pojawiać na wypoku
@Promilus: a widzisz - to wniosek wprowadził Cię w błąd. To, że jest miejsce gdzie można wpisać numer licencji nie znaczy, że jest obowiązkowe. Powtarzam - licencja potrzebna jest tylko, jeśli na swoim lataniu zarabiasz (lub latasz bez widoczności). Co za tym idzie nie musisz mieć OC i orzeczenia lekarskiego. Odsyłam do najnowszego rozporządzenia.