Wpis z mikrobloga

@szatkus: @5z7k9: Szczerze? Gdyby obchodziło mnie tylko o zrobienie gry to brałbym Unity(bo popularne) albo Godota(bo python, bo gry mają niskie wymagania, bo mogę w nim tworzyć na 32bitowym Linuxie na netbooku bez problemu i ma wsparcie mnóstwa platform).

Mi w dużym stopniu zależy na nauce tego języka. W ogóle na ten moment w nauce biorę pod uwagę dwa języki:
-Python do webowych(Django) i zarządzania systemem(przyjemniej niż w
  • Odpowiedz
@Leinnan: to ucz się C++. Przy okazji możesz sprawdzić Go(głównie serwery, ale ostatnio community nieźle się rozwija) i Rust lub D(niskopoziomowe, to co C).
  • Odpowiedz
@Leinnan: Oczywiscie, ze tak.

To tak jakbys zamawial koparke do przekopania ogrodka. Da sie i wyjdzie idealnie, ale czy napewno tego chcesz? Nie lepiej po prostu uzyc lopatki?
  • Odpowiedz
To tak jakbys zamawial koparke do przekopania ogrodka. Da sie i wyjdzie idealnie, ale czy napewno tego chcesz? Nie lepiej po prostu uzyc lopatki?


@Trytka: Pisałem wyżej- bardziej niż na napisaniu platformówki zależy mi na nauce C++. A chyba mi przyznasz, że nauka C++ poprzez pisanie gry w Javie czy nie daj boże C#(na Linuxie nadal to średni pomysł IMO) to taki sobie pomysł? ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz
@JoeBlade: Wydaje mi się(nie pisałem w końcu jeszcze xD), że byłbym w stanie ogarnąć samemu kolizje w oparciu o prostokąty i koła, jednak jak to wygląda w gołym SFML z innymi(bitmaski, jakieś figury)?
  • Odpowiedz
@Trytka: Nie mam raczej w planach zarabiać na robieniu gier, uznałem po prostu, że tworzenie gry(niekoniecznie nawet jej stworzenie) będzie dla mnie odpowiednią motywacją do dalszej nauki. Żeby nie było, ostatnie co w C++ zrobiłem to aplikacja do zarządzania sesją- czyli bardzo prosty program z wykorzystaniem GTK. To jak wygląda masz w pic rel.
Leinnan - @Trytka: Nie mam raczej w planach zarabiać na robieniu gier, uznałem po pro...

źródło: comment_3rv1yBgRg1VianZ0RwQD2DNQRNIaRRry.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Leinnan: kolizje oparte na maskach praktycznie niczym nie różnią się od tych opartych na prostych figurach. Dla skomplikowanych kształtów łączysz wszystkie podstawowe metody razem.
  • Odpowiedz