Wpis z mikrobloga

Ukazał się nowy regulamin rozgrywek na nowy sezon, także według jego postanowień zostaną rozegrane dwa ostatnie wyścigi obecnych rozgrywek - http://haxrace.pl/watek-19-post-19.html#pid19 #haxrace #haxball

Wstęp
Liga Kartingowa Haxballa została założona w 2012 roku przez ten cały czas staramy się nieustannie ulepszać organizację. Pamiętajcie, że administratorzy mają też inne obowiązki oprócz prowadzenia ligi, dlatego nie zarzucajcie nas błahymi problemami oraz kłótniami.
Będziemy wdzięczni, jeśli dołożycie swoją cegiełkę do rozwoju rozgrywek rekrutując się na streamerów, redaktorów, hosterów bądź kompilatorów. Również jako zwykły zawodnik możesz mieć swój wkład zakładając pokoje z linkiem, jak i zapraszając znajomych do rozgrywek.
Wszystkim życzymy jak najlepszych wyników!

Kwalifikacje
Art. 1.
1. Odbywają się 2 dni przed wyścigiem.
2. Jeden dzień przysługuje zawodnikom do zgłaszania swoich zastrzeżeń co do wyników.
Art. 2.
1. Wszyscy zawodnicy będą jechać na tym samym pokoju.
2. Dla przejrzystości będzie nagrywana cała sesja, jak i poszczególne przejazdy.
3. Na pokoju kwalifikacyjnym mogą przebywać maksymalnie 4 osoby.
Art. 3.
1. Sesja kwalifikacyjna trwa 1,5 godziny.
2. W przypadku, gdy zgłosi się duża liczba chętnych, kwalifikację mogą być przedłużone o kilka minut.
3. Nie ma możliwości przejechania czasówki w innym terminie niż zaplanowany.
Art. 4.
1. Każdy ma jedną próbę czasową.
2. Kwalifikacje odbywają się na dystansie 1 okrążenia.
3. Startujemy bez rozpędu i na mapie bez boxów.
4. Czas zostanie przypisany do zawodnika, wtedy gdy zostanie zbanowany po przejechaniu próby.
Art. 5.
1. Próba może być powtórzona, jeśli zawodnik przyśnie na starcie, dostanie laga oraz niezamierzenie zostanie zbugowany.
2. W dwóch ostatnich przypadkach restart zależy od subiektywnej decyzji sędziego.
Art. 6.
1. Do wyścigu awansuje 16 zawodników z najlepszymi czasami.
2. Zawodnicy, którzy uzyskali gorszy czas od top 16 bądź nie pojechali czasówki, nie mają prawa udziału w wyścigu.

Sytuacje sporne
Art. 7.
W ramach rozsądku dozwolone są dohamownia, za które uważa się: zwolnienie, zatrzymanie,a nawet zablokowanie przed zakrętem pokonywanym do wewnątrz; jak i przyklejenie się do krawędzi wewnętrznej tegoż zakrętu.
Art. 8.
Zabronione jest blokowanie, za które uznaje się jazdę pod prąd, stanie na ścieżce wyścigowej, odpuszczanie strzałki i jazda zygzakiem na prostych odcinkach oraz nadużywanie dohamowań.
Art. 9.
1. Dublowany nie ma obowiązku przepuszczać szybszego zawodnika.
2. Zakazane jest przepuszczania jednych zawodników, a drugich nie.
Art. 10.
1. Za bug uznaje się incydent, gdzie zawodnik omija część mapy.
2. W przypadku wyrzucenia poza trasę lub zblokowania, zawodnik zostaje wyeliminowany z wyścigu.
3. Jeśli zawodnika wyrzuci do tyłu jedzie dalej z tego miejsca.
4. Są dwa przypadki postępowania w sytuacji, gdzie zawodnika wyrzuciło do przodu.
1) W przypadku zyskania pozycji musimy wrócić za plecy kierowcy, za którym jechaliśmy bezpośrednio przed bugiem.
2) Jeśli nie zyskaliśmy żadnej pozycji to możemy jechać dalej.
a) nie obowiązuje ten przepis lidera wyścigu, który musi poczekać na drugiego zawodnika aż będzie między nimi różnica około 2 centymetrów.
Art. 11.
Pauza na wyścigu może być zarządzona w dowolnym momencie przez sędziów i hostera.
Art. 12.
1. W przypadku, gdy wyścig zostanie niespodziewanie przerwany, wyniki i czasy zostają ustalone na podstawie ostatniego przejechanego przez minimum połowę zawodników okrążenia.
2. Za taki wyścig przyznawana jest 1/2 punktów również nie ma bonusowych oczek za dojazd.
3. Hoster nie otrzymuje żadnych punktów.
Art. 13.
1. Wszelkie skargi trzeba składać do Komisji Dyscyplinarnej, gdzie zawodnicy mogą przedstawić swój punkt widzenia, ale wyrok wydaje sędzia.
2. Katalog kar składa się z bezpośredniego usunięcia z trasy wyścigu, upomnienia, przesunięcia na polach startowych, kary punktowej, przymusowej absencji oraz wyrzucenia z ligi.

Wyścig F1
Art. 14.
Wyścig składa się z 2 okrążeniowych partii podczas, których odpada ostatni zawodnik, aż do dwu osobowego finału.
Art. 15.
1. Do najlepszej piątki pola są ustalane na podstawie wyników kwalifikacji, później na podstawie wyników partii.
2. Jest możliwość przesunięcia się do przodu na polach startowych na miejsce nieobecnych i zawodników, którzy już odpadli.
Art. 16.
1. Do najlepszej piątki obowiązkowe są avatary z pozycją kwalifikacyjną.
2. Top 5 ustawia do następnej partii avatary z pozycją uzyskaną w poprzedniej partii.
Art. 17.
Dozwolony jest start lotny z boxów.
Art. 18.
Restart jest możliwy, gdy na pokój wejdzie nieobecny zawodnik podczas 1 partii lub w przypadku złego ustawienia na polach startowych.
Art. 19.
Po dojechaniu na metę, należy nie przeszkadzać graczom jeszcze jadącym.

Wyścig Kartingowy
Art. 20.
Wyścig odbywa na dystansie 10 minut + dokończenie okrążenia lidera i wyrównanie tej liczby przez resztę stawki.
Art. 21.
1. Pola są ustalane na podstawie odwróconej kolejności klasyfikacji generalnej z poprzedniej rundy.
2. W przypadku tej samej liczby punktów o wyższości rozstawienia decyduje lepszy czas czasówki.
3. Pola nieobecnych zostawiamy puste.
Art. 22.
Wymagane jest ustawienie avataru z numerem pola startowego.
Art. 23.
1. Nakazany jest start bez rozpędu z boxów.
2. Zakazane podczas startu jest cofnięcie się na ewentualne odbicie.
Art. 24.
Restart jest zarządzany w przypadku złego rozstawienia na polach startowych albo w przypadku wejścia na pokój nieobecnego przed przejechaniem pierwszego zakrętu przez całą stawkę.
Art. 25.
Po ukończeniu wyścigu trzeba zjechać z ścieżki wyścigowej, aby nie przeszkadzać zawodnikom odrabiającym duble.

Punktacja
Art. 26.
Punktacja w kwalifikacjach zależy od wyprzedzonych zawodników, co 0.1 punkta za wyższą pozycję.
Art. 27.
W wyścigach punkty są przyznawane następująco: 1-25pkt, 2-20pkt, 3-16pkt, 4-13pkt, 5-11pkt, 6-10pkt, 7-9pkt, 8-8pkt, 9-7pkt, 10-6pkt, 11-5pkt, 12-4pkt, 13-3pkt, 14-2pkt, 15-1pkt, 16-0pkt.
Art. 28.
1. Za dojechanie do mety wyścigu w limicie czasu są przyznawane 3 punkty bonusowe.
2. W wyścigach F1 maksymalna strata wynosi 30 sekund.
3. W wyścigach kartingowych limit straty wynosi 1,5 minuty.
Art. 29.
1. Punkty za wyścig otrzymuje każda osoba, która zakwalifikowała się do wyścigu.
2. W przypadku nieobecnych o wyższości pozycji decyduje czas kwalifikacji.
3. Dla zawodników, którzy nie dojechali do mety wyścigu, pozycje ustala się według przejechanego dystansu.

Klasyfikacja Generalna
Art. 30.
O wyższości pozycji decyduje większa suma punktów z kwalifikacji i wyścigów.
Art. 31.
1. Możliwe jest pomniejszenie liczby punktów w wyniku nałożenia kary.
2. Zakazane jest nadawanie jakichkolwiek rekompensat.
Art. 32.
Jeśli na koniec sezonu zdarzą się zawodnicy z taką samą liczbą punktów to o wyższości rozstawienia decyduje lepsza pozycja w Klasyfikacji Czasowej.

Klasyfikacja Czasowa
Art. 33.
Na rezultat składają się czasy w pełnych sekundach z kwalifikacji, wyścigów kartingowych, jak i F1.
Art. 34.
1. Czasem wyjściowym w wyścigach F1 jest suma najlepszych czasów wszystkich rozegranych partii.
2. Zwycięzca ma czas równy owej sumie.
3. Reszta zawodników ma również przypisany ten czas, ale powiększony o straty poniesione w partii, w której odpadli.
Art. 35.
1. Zawodnicy, którzy wystartowali w wyścigu, ale nie dojechali do mety bądź nie zmieścili się w limicie czasowym mają czas ostatniego zawodnika z pomiarem, lecz powiększony o 10 sekund.
2. Kierowcy nieobecni na kwalifikacjach, jak i wyścigach mają czas ostatniego zawodnika z wyliczonym czasem, jednak zawyżony do pełnych minut.
Art. 36.
1. W przypadku tego samego czasu o wyższym rozstawieniu decyduje większa liczba punktów zdobyta w generalce.
2. Jeśli i to nie potrafi rozstrzygnąć o wyższości pozycji wówczas brane są pod uwagę tysięczne ostatnich przejechanych kwalifikacji.

Zawody drużynowe
Art. 37.
1. W jednych zawodach maksymalnie może wystartować 8 zespołów dwuosobowych.
2. Zespoły mogą dobierać sobie rezerwowych pod warunkiem, że nie występowali w innym zespole.
Art. 38.
1. Kwalifikacje odbywają się na dystansie 2 okrążeń na zasadach TTT.
2. TTT - jazda drużynowa na czas, czyli każdy zawodnik musi prowadzić 1 okrążenie, liczy się czas ostatniego zawodnika na mecie.
1) Zmiana musi odbyć się na prostej start-meta, czyli między ostatnim, a pierwszym zakrętem.
2) W przypadku popełnienia błędu naliczana jest kara 5 sekundowa.
3. Jeśli dany zespół nie zaliczy czasówki, a jego zawodnicy pojadą indywidualne kwalifikacje to na podstawie sumy ich czasów powiększonej o 10 sekund ustalany jest rezultat.
4. Startujemy z boxów w F1 z rozpędu, a w Kartingu bez.
Art. 39.
1. Wyścig ma charakter drabinki turniejowej ustalanej na podstawie wyników kwalifikacji, jednak walka będzie o każdą pozycje przez co każdy zespół zaliczy tyle samo starć.
2. Gonitwa odbywa się na zasadach RR-sztafety 2vs2.
1) Ekipa z lepszym czasem kwalifikacji na starcie zajmuje P1, a zmiennik czeka na zmianę w boksie P4.
2) Zespół z gorszym czasem kwalifikacji na starcie zajmuje P2, a zmiennik czeka na zmianę w boksie P3.
3) Zmiennicy czekają w bezruchu w wyznaczonych boksach, mogą oni dopiero ruszyć po dotknięciu kolegi.
3. W F1 możemy wystartować z rozpędu, a w Kartingu bez.
4. W przypadku, gdy zespół jest niepełny to zawodnik sam jedzie 2 okrążenia, ale startuje z ostatniego pola bez rozpędu.
5. Jeśli zespół popełni faul zostaje on zdyskwalifikowany.
1) Przewnienie ogłasza sędzia.
2) W przypadku niezgłoszenia zespół może poprosić o analize video, jeśli będzie ona nieuzasadniona przepada ten przywilej.
Art. 40.
1. Punktacja za czasówkę jest analogiczna do indywidualnej.
2. Za wyścig punkty przyznawane są następująco 1-25pkt, 2-18pkt, 3-15pkt, 4-12pkt, 5-8pkt, 6-4pkt, 7-2pkt, 8-1pkt.
3. Podobnie do indywidualnych zawodów są przyznawane 3 punkty bonusowe za dojazd.
Art. 41.
1. Będą rozgrywane dwie klasyfikacje: punktowa i czasowa.
2. Zasady rozgrywania takie same jak indywidualnie.
Art. 42.
1. Zawody zespołowe będą rozgrywane na tych samy torach, co indywidualne.
2. Czasówkę drużynową można jechać w każdy dzień, aż do końca kwalifikacji indywidualnych. Najlepiej umówić się na konkretną godzinę z administratorem.
3. Wyścig drużynowy odbywa się w dzień przerwy pomiędzy indywidualną czasówką, a wyścigiem.

Społeczność
Art. 43.
Oficjalne mapy jak i dokumenty ligowe można pobrać z chomika - http://chomikuj.pl/haxrace.pl
Art. 44.
1. Relacje z zawodów, jak i screeny klasyfikacji po danej rundzie można znaleźć na wykopie hasztag haxrace, który warto zaobserwować - http://www.wykop.pl/tag/haxrace/
2. Pomaga to w znalezieniu błędów w klasyfikacjach.
Art. 45.
1. Analogiczne funkcje posiada fanpage na facebooku - https://www.facebook.com/haxrace/
2. Fanpage służy również do kontaktów z zawodnikami zagranicznymi. / Fanpage is also used for contacts with foreign players.
Art. 46.
1. Zasady korzystanie z forum zostały sporządzone w oddzielnym regulaminie - http://haxrace.pl/watek-18.html
2. Nagminne jego łamanie oprócz konsekwencji związanych z użytkowniem strony może mieć bezpośredni skutek w stosunku do rozgrywek.

Zarząd ligi:
Administratorzy - Sinned, Berserker
Sędziowie - MC, Sinned
Hosterzy - Kolumbia, Quester, Żeli
  • 2