Wpis z mikrobloga

Krótko, bo szkoda marnować czas. Dojechała dziś drukarka kupiona na firmę, FV. Nie działa w niej sieć. Pojechałem reklamować, była zakupiona przez internet, ale sklep miasto obok, więc aby nie cudować z pakowaniem, zawiozłem ten gabaryt osobiście.
Pan powiedział, że nie przyjmie, ponieważ nie mam oryginalnego opakowania od niej... zapytałem go na jakiej podstawie, nie był w stanie wykazać podstawy, zaparł się, że nie bo nie. Oni muszą ją wysłać do serwisu, więc panikują, że nie ma opakowania od niej. Chciał abym podpisał, że zgadzam się wziąć odpowiedzialność jak się im rozwali w czasie transportu. Oczywiście nie zgodziłem się na to. Pytanie, jak to jest w przypadku firmy, bo o konsumencie sporo w necie i sprawa jest jasna, ich problem, mają przyjąć. Chwilowo sprawa stanęła na tym, że postaram się dopasować jakieś opakowanie, ale tak serio, czy muszę się tym przejmować? Moim zdaniem to ich problem jak ją dostarczą, ja miałem im dostarczyć sprzęt, skoro sami nie są w stanie go naprawić, to muszą wysłać, ale to nie mój problem.

#maszprawo #kiciochpyta #prawohandlowe #prawo #reklamacja #sprzet
reddin - Krótko, bo szkoda marnować czas. Dojechała dziś drukarka kupiona na firmę, F...

źródło: comment_3hFIEKS5M9pVbCqN67zTbQ2vioQQ08v3.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
@reddin: jak zakup na firme to tutaj nie maja zastosowania zadne przepisy, mozesz ewentualnie sprawdzic czy sprzedawca w swoim regulaminie wylaczyl rekojmie dla firm, jezeli nie to podczas reklamacji powoluj sie na rekojmie i wtedy musza ja przyjac bez wzgledu na to czy masz pudelko czy nie.
  • Odpowiedz
Koleś łamie prawo?


@Lord_Vladek: Miał ze mną sporą przeprawę dziś, ale firmy obowiązuje nieco inne prawo, to znaczy nie ma ochrony konsumenckiej. Mogę odstąpić od umowy, chyba.
  • Odpowiedz
mozesz ewentualnie sprawdzic czy sprzedawca w swoim regulaminie wylaczyl rekojmie dla firm


@imo0mfg: A może to zrobić w regulaminie? Czy wtedy taki regulamin nie stoi w sprzeczności z przepisami prawa polskiego?
  • Odpowiedz
@reddin: moze, jezeli ktos kupuje cos na firme to ma obowiazek zapoznania sie z regulaminem. jezeli sprzedawca wylaczyl w nim rekojmie dla firm (obrot towaru miedzy przedsiebiorstwami) to tylko mozesz reklamowac gwarancyjnie. w takim wypadku szkoda strzepic ryja i najlepiej zglosic awarie od razu bezposrednio do serwisu producenta
  • Odpowiedz
nie mozesz odstapic od umowy - odstapienie jest tylko dla konsumentow


@imo0mfg: Czyli firma nie ma żadnych praw? Znaczy, że można wcisnąć na FV każdy bubel, a potem żądać spełnienia dziwnych warunków bo inaczej nie przyjmiemy reklamacji, rękojmi? Co jeśli wyłączyli w swoim przepastnym regulaminie możliwość zwrotu bez oryginalnego opakowania? Wtedy musimy się pogodzić z tym, ze drukarka jest wadliwa?
  • Odpowiedz
@imo0mfg: tylko rekojmia dla firm moze byc wylaczona, rekojmi konsumenckiej nie mozna wylaczyc (znaczy z tego co pamietam sa tam jakies wyjatki, ale w takim klasycznym handlu detalicznym jeszcze nie trafilem na taki przypadek).
  • Odpowiedz
najlepiej zglosic awarie od razu bezposrednio do serwisu producenta


@imo0mfg: Problem w tym, że okazuje się, że drukarka nie pochodzi z polskiej dystrybucji i serwis umywa ręce, każe boksować się ze sklepem.
  • Odpowiedz
  • 0
@reddin: Z jakiego tytułu była reklamacja??? Kuźwa, obudź się człowieku. Wieziesz drukarkę do sklepu, nie mając pojęcia na jakiej podstawie reklamujesz. Jeśli z rękojmi, to po co w ogóle zawiozłeś drukarkę? Złóż normalnie pisemnie reklamację z tego tytułu, jeśli ci przysługuje.
  • Odpowiedz
Z jakiego tytułu była reklamacja??? Kuźwa, obudź się człowieku. Wieziesz drukarkę do sklepu, nie mając pojęcia na jakiej podstawie reklamujesz. Jeśli z rękojmi, to po co w ogóle zawiozłeś drukarkę? Złóż normalnie pisemnie reklamację z tego tytułu, jeśli ci przysługuje.


@Volki: No misiek, to nie takie proste, rękojmie wyłączają w regulaminie, czyli zostaje reklamacja. Pytanie co jest w karcie reklamacyjnej napisane, bo może trzeba przyjść reklamować w czepku.
  • Odpowiedz
  • 0
@reddin: Reklamacja to ogólne pojęcie, to tylko określenie na roszczenie z jakiegoś tytułu prawnego. Nie ma instytucji prawnej o nazwie "reklamacja". Reklamacja może być np. na podstawie gwarancji lub rękojmi.

Jak wyłączyli ci rękojmię w regulaminie? O jakim regulaminie piszesz? Ty jesteś pewien o czym ty piszesz?
  • Odpowiedz
  • 0
@reddin: Bo piszesz enigmatycznie i wybiórczo, trzeba ciągnąć za język. To wszystko powinno się znajdować w pierwszym wpisie.

Jeśli nie ma gwarancji od sklepu lub producenta, to lipa.
  • Odpowiedz
Jeśli nie ma gwarancji od sklepu lub producenta, to lipa.


@Volki: Jest gwarancja od sklepu, ale żądają opakowania oryginalnego. Czyli firma musi trzymać wszystkie opakowania na czas trwania gwarancji. Tak to rozumiem.
  • Odpowiedz
@Volki: nikogo nie trzeba ciagnac za jezyk, slowo klucz znajduje sie w pierwszym zdaniu wpisu: zakup na firme. gdybys znal sie na tym to wiedzialbys, ze rekojmie w handlu miedzy przedsiebiorstwami mozna wylaczyc, co tez sklep w ktorym @reddin kupil sprzet czyni
  • Odpowiedz
  • 0
@imo0mfg: Zakup na firmę nie mówi wszystkiego, a tym bardziej, że jest wyłączona rękojmia. Dopiero później jest o tym mowa, więc stąd mój komentarz.

@reddin: No niestety musisz się dostosować do warunków sklepu, bo to on dyktuje warunki.
  • Odpowiedz
@reddin: w naszym przypadku nie ma takiego wymogu - laptopy czy drukarki przyjeżdżają do serwisu w pudełku takim jakim sa wysłane, ale firma nie odpowiada za uszkodzenia wynikłe z transportu.
Swoją drogą możesz sprawdzić u producenta, czy jest legalna redystrybucja sprzętu (ściąganie z zagranicy). W wielu przypadkach jest to zabronione i firma może mieć problemy u producenta (= pójdzie na ustępstwa, albo przyjmie sprzęt firma producent a ścignie sprzedawce).
  • Odpowiedz