Wpis z mikrobloga

Nasze kochane MPK raczyło zainteresować się (wspominanym już kilkukrotnie w naszym tagu) planem transportowym i zgłosić w nim swoje uwagi. W internetach znalazłem jedną stronę dokumentu, w którym MPK masakruje twórców tego dokumentu. Jednocześnie też masakruje zasady pisowni, ale to już insza inszość.

Z racji tego, że zdjęcie jest dość małe i niektóre osoby mogą mieć problem z przeczytaniem zamieszczonego na nim tekstu, pozwoliłem sobie na potrzeby mirko go przepisać w moim poście. Jednakże nie chciało mi się go edytować, to mam nadzieję, że #grammarnazi mnie nie #!$%@?, bo znaków interpunkcyjnych im nie staje. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

5. Założenia w zakresie gospodarowania taborem autobusowym


Założenie, że w związku ze zmniejszeniem pracy przewozowej w trakcji autobusowej o 35% do 2022 roku nie potrzeba kupować nowych autobusów jest trudne do zrealizowania. Nawet jeśli tak wielka skala redukcji linii zostałaby przeprowadzona to wiek autobusu w eksploatacji nie powinien przekraczać 12 lat, a wymiana pojazdów powinna mieć charakter płynny. Tymczasem w roku 2022 z realizujących obecnie pracę przewozową w MPK autobusów jedynie pojazdy Solaris (57 sztuk) i trzy inne autobusy spółki oraz 69 pojazdów podwykonawcy usług (ITS Michalczewski) będzie miało niższy wiek. W żadnym wypadku 129 pojazdów nie będzie w stanie zrealizować zakładanej pracy przewozowej na poziomie 16.5 mln wozokilometrów (nawet wliczając pojazdy MB Citaro, które wtedy osiągną wiek 14 lat zadanie to nie jest możliwe do realizacji).


6. Błędne i wewnętrznie niespójne dane i założenia

Opracowanie zawiera błędne dane, często niespójne z założonymi w tym dokumencie działaniami. Na przykład dane nt. pojazdów niskopodłogowych i zakładają, że w 2022r. 95% wrocławskich autobusów będzie niskopodłogowe podczas gdy już teraz 100% taboru liniowego to tabor niskopodłogowy. Podobnie z tramwajami - autorzy planują osiągnięcie w 2022 roku 25% udziału tramwajów niskopodłogowych w ogóle floty tymczasem dziś udział ten wynosi 40% (a w planie założone są istotne nowe zakupy taborowe). Podobnie z taborem klimatyzowanym - już teraz (wliczając pojazdy ITS Michalczewski) udział tego typu taboru w ogólnej liczbie autobusów zbliżył się do poziomu 50% prognozowanego dopiero na 2022 rok (i to przy założeniu radykalnego ograniczenia pracy przewozowej do 2022r. - a co za tym idzie liczby autobusów co w sposób oczywisty zwiększyłoby udział taboru klimatyzowanego w ogólnej liczbie pojazdów). Podobnie z tramwajami - prognozowaną na 2022 rok wartość 20% klimatyzowanych pojazdów spółka osiągnęła w ubiegłym roku a założony w Planie zakup pojazdów powinien istotnie podnieść ten wskaźnik


#wroclaw #mpkwroclaw #michalczewskiwroclaw @mroz3
w.....o - Nasze kochane MPK raczyło zainteresować się (wspominanym już kilkukrotnie w...

źródło: comment_fi59PCZmbEXeqPdeusNNzE29YWXbANj5.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz