Wpis z mikrobloga

#garmilmajstruje

Jako, że silnik na osi Y mocno się grzeje i na dodatek jest osadzony uchwycie ze sklejki, postanowiłem wymienić ten uchwyt na metalowy, żeby trochę tego ciepła pochłaniała konstrukcja. Frezarka naturalnie sama już może wycinać elementy na własne potrzeby ;)
Miałem tylko frezy 2mm więc olaboga...

Jak widać, te drewniane elementy może fajnie, łatwo się wycinało, ale jednak w niektórych przypadkach lepiej dać metalowe.

#cnc
garmil - #garmilmajstruje

Jako, że silnik na osi Y mocno się grzeje i na dodatek j...

źródło: comment_cA9ri27SOeijA4ek7yMsd1Ii74llgtrp.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@garmil: to jest aluminium? opierdzielasz je na taką głębokość frezem fi2 za jednym zamachem? Stosujesz jakieś smarowanie-chłodzenie (choćby denaturat/nafta) czy na sucho?

Tutaj fajnie bo sobie sam wystrugasz, ale czy frezowanie całego otworu pod nema23 przez wybranie całego materiału - to nie barbażyństwo trochę ? Bo po co tyle materiału zmieniać w wiór, jak wystarczyłoby opierdizelić po obrysie otwór + drugie przejście wyrównujące , a środek "niech se zostanie/wypadnie" ?
  • Odpowiedz
@hrumque: tak, jakiś stop aluminium. Bałem się o frez więc dałem na 3 razy, warstwy 0,6mm. Psikałem wd40 ;)
Cięcie po obrysie na grubość 8mm to też sporo czasu i sporo materiału do wybrania. Tu potrzebowałem tylko zagłębienie na 1,8mm.
  • Odpowiedz
tak, jakiś stop aluminium. Bałem się o frez więc dałem na 3 razy, warstwy 0,6mm. Psikałem wd40 ;)


@garmil: a to spoko, bo byłem zadziwiony że ci się to udało na raz ;>
Rozumiem że to tylko zagłębienie na kołnierz silnika, a w środku walniesz otwór (ręcznie/wiertarką) na oś silnika, i tyle, i dlatego nie robisz "pełnoprzelotowego" uchwytu? Ładnie.
  • Odpowiedz