Wpis z mikrobloga

@chrzczonki: dobra na poważnie, jak chcesz sie czegoś nauczyć i zrozumieć linuxa to debian a jak nie chcesz nic robić tylko używać to ubuntu, elementary albo inne Minty. Oprócz tego poleciłbym KDE do debiana (4 ładna ale jakiś sentyment mam do 3.5 tylko nie wiem czy jeszcze jest dostępna)
  • Odpowiedz
@Srala-Bartek: @Kutzyk: @MaC1u5: dzięki panowie za rady. Wszedłem na stronoe Gentoo i rzeczywiście podejrzanie mało user friendly mi się wydała :). Nie jestem programistą, nie chcę rozumieć linuxa, po prostu pomyślałem, że może warto spróbować i może będzie lepiej, niż na windowsie, ot cała filozofia :). W takim razie pobiorę - nomen omen - elementary i zobaczę, co z tego wyjdzie.
  • Odpowiedz
Dlaczego go zniechęcasz? Przecież jest instalacja opisana krok po kroku. Jak postawi system, to od razu będzie miał mnóstwo wiedzy przyswojonej.


@Kutzyk: Ponieważ Gentoo to zbyt specyficzna dystrybucja. Najpierw niech pozna jakieś przeciętne distro, żeby wiedział jak to na ogół wygląda. Jak będzie odczuwał brak adrenaliny i wiedzy to sam sobie sprawdzi Gentoo. Przecież jeśli nie używał nigdy Linuksa to nawet nie wiedziałby jakie programy wybierać w tym Gentoo, żeby
  • Odpowiedz
@chrzczonki: Elementary jest trochę schrzanione. Ale może zmusi cię to trochę do pogrzebania w ustawieniach.
U mnie coś nie tak było z instalatorem (nie pamiętam dokładnie co). Po instalacji okazało się, że mimo wyboru języka podczas instalacji, w systemie nie zostało zainstalowane polskie tłumaczenie. Scroll na touchpadzie odbywa się w przeciwną stronę niż w innych systemach, no i nie działały tapnięcia w touchpadzie. Oczywiście nie były w większości błędy tylko
  • Odpowiedz