Wpis z mikrobloga

@muak47: Zależy jaka wersja silnikowa i z jaką skrzynią biegów spięta. Jeśli wersja ze skrzynią Multitronic to będzie się zostawiać grube pliki banknotów w serwisach - tylko po to, żeby zaraz wysypała się znowu.

Znowuż wersja ze starym silnikiem 2.4 V6 w benzynie to koszty porównywalne konkurencji (BMW E60/MB W211), na dodatek LPG wlatuje bez problemu bo to jeszcze wtrysk pośredni.

Ogólnie to polecam wejść na stronę typu iparts.pl lub intercars.pl
  • Odpowiedz
@Mithrindil: Bo 3.0tdi albo jeździ i nie daje o sobie znać, albo drenuje portfel bez opamiętania. Wiem bo mam. Ważne jest jak dbasz i jak trafisz przy zakupie. No i wiedza co kupujesz i czego się spodziewać.
  • Odpowiedz
@muak47: mam a8 4.2tdi ale w a6 obstawiam że będzie niewiele taniej:
- regeneracja turbin (2000zł wyciągnięcie silnika + 2x 1000-1600zł) - ale tu może odejść wyciągnięcie silnika - zależy jaki silnik i dostęp do turbin bo u mnie jest to na ścisk
- olej silnikowy z wymianą ok. 400zł (prawie 10L)
- olej do tiptronic z wymianą ok. 1000zł (też prawie 10L)
- klocki przód z wymianą ok 420zł (wymiana
  • Odpowiedz
@zetigie: Ja bym te ceny przemnożył przez 0,75 i powinny wyjść ceny dla a6 3.0 tdi. Na pewno nie trzeba wyciągać silnika do wymiany turbiny. Oleju też nieco mniej idzie. (3x5l) na dwie wymiany. Rozrząd w 3.0 to minimum 4000 zł. Więc obawiam się, że u Ciebie w 4,2 jest drożej.
  • Odpowiedz
@poczekaj: Też się tego obawiam ale puki co nic nie słychać. Na szczęście z opinii wielu doświadczonych jak i mojego zaufanego mechanika rozrząd w tym silniku zwykle przeżywa cały przebieg tego samochodu a w skrajnych przypadkach daje o sobie po prostu znać.
  • Odpowiedz
@muak47: A6 ale C5 2.4 koszty:
Instalacja 3500zł
Amortyzatory tył 800zł
Kilka wahaczy przednich 1200zł
Olej 7l ok.300zl
Co 20tys. wymieniałem przeguby 120-150zł sztuka.
Rozrząd 1200zł
Myśle ze nie wiele się bedzie to różniło w przypadku C6
(Spalanie 11-15l gazu :)

W porównaniu do C5 2001r. 2.2 hdi, audi to jakaś porażka jeśli chodzi o naprawy :/
  • Odpowiedz