Wpis z mikrobloga

Mirki, pytanie o zasilacz z zakresu #bhp w domowej #elektronika. Kumpel dostał zasilacz na 230V AC dający na wyjściu 48V DC. Jak dobrze pamiętam to taki. Problem jest taki, że w gniazdkach w domu nie ma bolca PE (oprócz łazienki) a w sumie przy korzystaniu z tego zasilacza w domowych warunkach wypadałoby go też podłączyć. Jest jakaś szansa, na bezpiecznie korzystanie z niego? Myślałem, żeby przepuścić zasilanie przez jakąś "różnicówkę" ale jednak w kwestii montowania takich instalacji nie mam doświadczenia. Poradzi ktoś jak to bezpiecznie rozegrać?
Druga sprawa to zejście z tych 48V DC do 5V (jest plan bo zrobić z tego... multi ładowarko-zasilacz do jakiś pierdółek). Da radę jakimś step-down'em to zrobić? Na jakie natężenie można liczyć na wyjściu takiej przetwornicy?
  • 16
@To_ja_moze_pozamiatam: masz instalację dwuprzewodową starego typu. Dokładanie do niej różnicówki kompletnie mija się z celem. Jeśli bardzo chcesz, możesz w swoim gniazdku wykonać tzw. "zerowanie", ale metoda ma liczne wady i szczerze mówiąc nie wiem, czy jest sens.

BTW, to jest dość specjalistyczny zasilacz, do montażu na szynie i do dość specyficznych zastosowań. z ciekawości spytam, a diabła coś takiego twemu kumplowi?
@Jarek_P: W sumie jak się zastanowiłem, to różnicówka rzeczywiście ma nikłe zastosowanie. Czyli co? Wejście PE zasilacza zmostkować z N i pilnować czy ktoś wtyczki w gniazdku nie włoży odwrotnie? Jest jakiś inny sposób? A może nie ma co się przejmować? Niby w instrukcji jest info o konieczności stosowanie PE.... szkoda by było się pozbywać takiego zasilacza.
Kumpel dostał za grosze, bo gdzieśtam rozbierali/modernizowali jakąś maszynę i im z tira spadło