Wpis z mikrobloga

Mirki #programowanie potraficie doradzić jak najlepiej podejść do napisania multiplatformowej gry 2d?

Parę lat temu próbowałem z haxe i było fajne, w dodatku działało przyzwoicie, słabo wyglądała tylko wersja windowsowa (prawdopodobnie była to kwestia aa).

Wsparcie dla svg mile widziane, podobnie jak rady, jak inaczej radzić sobie z mnogością rozdzielczości. Nie chcę się zajechać generowaniem różnej wielkości assetów, nie radzę sobie z grafiką, więc planuję zlecić wykonanie grafik.

Język w zasadzie dowolny, z wyjątkiem javy, której po prostu nie lubię.

Dobrze by było, żeby rozwiązanie było przynajmniej początkowo darmowe. Jak się rozkręcę i coś z tego sklecę, to ewentualna inwestycja w biblioteki / narzędzia wchodzi w grę, ale na pewno nie na początku, bo nie wiem, na ile starczy mi zapału ;)

Wychowałem się na c i c++ (a nawet na 8-bit assemblerze tak trochę ;)), więc pisanie low-levelowe nie jest mi straszne, ale jeśli jakiś wszystkomający engine krzyczy "nie bądź idiotą, użyj mnie i oszczędź sobie 10 lat pracy", to mogę spróbować ;)

Platformy to (win || linux) && wp, ale chyba naturalnie im więcej, tym lepiej ( ͡ ͜ʖ ͡) Haxe tu trochę obsysa, bo wp tylko przez html5, ale może nie będzie tragedii?

#programowanie #gamedev
  • 9
  • Odpowiedz
@sasik520: półamotorsko - pólprofesjonalnie - Unity3D, masz tam składnie c# z bonusami, dobre GUI i multiplatformowość. Z tym, że Unity i jego 2D to udawane 2D - to tak naprawdę opłycone 3D z drobnym wsparciem.
  • Odpowiedz
@sasik520: Jak ci ten SVG tak konieczny to spróbuj Qt5 i QtQuick. Co prawda pewnie zbyt wysoko poziomowe ale daje rade. WinRT pisze że jest wspierany, ja testowałem tylko na Andku.
  • Odpowiedz
@Melcma: unity3d ma tylko płatne wsparcie dla svg :( Chociaż nie sprawdzałem, czy mają triale, bo jak tak, to $50 czy tam $150 to nie są jakieś kosmiczne sumy.
  • Odpowiedz
A może GameMaker: Studio? Jest świetny do 2D, multiplatformowy i obsługuje svg.
Pobierz, pobaw się wbudowanymi tutorialami i sam zobacz czy Ci odpowiada.
  • Odpowiedz
@sasik520: Ja na uczelnię robiłem grę w MonoGame, bardzo wdzięczny framework, który daje w sumie wszystko, co może być potrzebne. Jest multiplatformowy, jest darmowy i, z tego co wyczytałem, można do Mono załadować bibliotekę do obsługi svg. Tyle że sam MonoGame svg nie obsługuje. No i gdyby przyszło ci do głowy, że java nie jest taka straszna, to chyba warto dać szansę LibGDX.
  • Odpowiedz
@sasik520: W unity sprawa jest taka, ze exportujac projekt na rozne platformy wszystko jest pieknie i ladnie, mozesz chyba nawet na playstation zbudować i na smartTV, tylko jeden jedyny problem to wlasnie aplikacje webowe, nie wiem czy juz naprawili to ale był płacz przez to. Do mnie wlasnie ksiązka o pixi.js przyszla, robienie gier html5/js webgl/canvas.
  • Odpowiedz
@sasik520: Raczej nie wspiera, z multiplatformowością też jest różnie. Mi się na przykład nie udało uruchomić projektu na linuksie, ale wiem, że są gry na PS4, które hulają na MonoGame (TowerFall).
  • Odpowiedz