Wpis z mikrobloga

Mirki z tagu #motoryzacja a szczególnie #alfaromeo powiedzcie mi jakie macie doświadczenia z 159 z silnikiem JTD w wersji 150 KM. Czy ten model potwierdza wszystko o czym mówią stereotypy na temat alf czy ten model, z takim silnikiem jest w miarę udany? Nigdy się nie interesowałem szczególnie Alfą ale ta od zawsze mi się podoba. Zastanawiam się jak wypada 159 w stosunku do A4 B7 pod względem awaryjność i kosztów utrzymania.

#alfaromeo #alfaholicy #audi
  • 17
@mor3nko: dziś nie ma aut w których możesz zapomnieć o dodatkowych naprawach przez 100.000km, ale 159 jest powyżej średniej jeżeli chodzi o awaryjność, nie słyszałem o typowych bolaczkach trapiacych ten model. Inną sprawą jest kupić auto po kimś, kto je wyeksploatowal i miał wszystko gdzieś - tzw. mina. Wtedy niestety nawet najlepsze auto wygeneruje ogromne koszty.
@mor3nko: 1.9 JTDm 16v to ogólnie pancerna jednostka, bardzo mało awaryjna, gorzj już jest ze skrzynią która tam występuje a mianowicie oplowska M32, dosyć kiepska (łożyska się sypią ale po wymianie jest już z nimi spokój). mam 159 z tym silnikiem i jeśli miałbym kupować kolejnego diesla to właśnie 1.9 16v :) Ogólnie polecam, części tanie nawet ricambi orginali. Co do kosztów utrzymania to ani audi nie jest tanie ani alfa,
@mor3nko: Dwie zasady - jeśli bierzesz Alfę, nie bierz benzyny. A jeśli chcesz benzynę, to albo 1.75 TBi, albo 2.5/3.2 V6 ze starszych modeli. Jeśli bierzesz diesla, to możesz brać w zasadzie w ciemno. JTD są nie do zajechania. Aczkolwiek zastanowiłbym się jednak nad czymś więcej niż 150 koni. 159 jest bardzo ciężka.
@login_zajety_sic: @jeloo: Oczywiście aby trzymać się z daleka od benzyny z Alfy to wiem. Nie wiem jak wygląda sprawa problemów z elektroniką w Alfie co kiedyś chyba było standardem. Obecnie użytkuję e46 328 i nie chce nic droższego w utrzymaniu,,,a przez 3 lata wsadziłem spoooooro mimo iż auto było z dobrych rąk. Chciałbym coś młodszego ale z charakterem. Alfa bardzo mi się podoba ale boje się, że za chwile będzie
@mor3nko: Faktem jest, że (zwłaszcza na mrozie) potrafiła zgłupieć elektronika od 156 czy 147. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, żeby była to norma jeśli chodzi o jakikolwiek egzemplarz 159.

Jeśli zaś chodzi o silniki benzynowe, są one bardzo wrażliwe na sposób utrzymania. Jeżeli kierowca o nie dbał, to będą się odwdzięczać bezawaryjną jazdą. Problem w tym, że w naszej rzeczywistości handlu używanymi samochodami raczej ciężko znaleźć dobry egzemplarz. Chyba, że
@mor3nko:
mam w takiej konfiguracji i nie ma problemów z eksploatacją - nic się nie popsuło do tej pory :) z takich typowych rzeczy to najlepiej po zakupie:
- wywalić klapy wirowe z kolektora ssącego (+ew. zaślepić EGR i przeprogramować komputer żeby nie widział EGR)
- wymienić prewencyjnie zbiorniczek płynu do wspomagania na poliftowy (dla aut przedliftowych z roczników 2006-2008)
- wymienić olej w skrzyni biegów (zwykle nikt nie wymienia wcześniej)
@mor3nko: W sumie to wszystko już powyżej napisano. Co mogę dodać od siebie - 2.4 jest znaleźć ciężej, ale auto jest sporo mocniejsze w serii + też dobrze się kręci, więc te 230 KM to nie problem. Dodatkowo dźwięk silnika - wspaniała kultura pracy, nie słychać że to diesel, a z dobrym wydechem dźwięk naprawdę robi robotę.
W porównaniu do A4 B7 - 159 na pewno jest ładniejsza (i chyba każdy
JTDm są pancerne, dopóki ktoś ich nie zabije DPF i klapami wirowymi. Niestety częsta jazda po mieście, a co za tym idzie wypalanie DPF w nieoptymalnych warunkach, bardzo skraca żywotność tego silnika. Klapy wirowe w poliftowych 1.9 16v lubią się urywać i zabić cylindry tłoki, głowicę i turbo (to samo co w BMW). Ale Alfa świetnie znosi ich permanentne usunięcie (brak wpływu na elastyczność) i wtedy problem jest rozwiązany na lata.
@jeloo: @vajroos: @Czipsu: @jahu555: Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Wnioskuję że JTD w wersji 2.4 jest tak samo wytrzymałe pod względem usterkowym jak cieszące się dobrą opinią 1.9 :) Benzyny w ogóle nie biorę pod uwagę w Alfie więc nie ma nawet co dywagować. Przypuszczam że ciężko byłoby się przesiąść z 193 koni na 150,, więc wersja 2.4 była by ciekawym wyborem. Zastanawiam się też jak by się spisała
@mor3nko: Zależy od tego jak bardzo lubisz depnąć pedał gazu. Jeśli jeździsz 50/50 to myślę, że wyrobisz się w okolicach 8-9 litrów średniego. Chyba, że chcesz deptać mocniej, to 12 litrów jest jak najbardziej realne.