Wpis z mikrobloga

@Swder: nie oglądam WSBK. Nie wiem czemu raz spojrzałem przez chwile i potem nawet nie sprawdziłem gdzie i o której leci.
MotoGp na polsacie sport/news oglądam, najczęściej w domu z córką
@Swder: ja na WSBK się wychowałem. Zacząłem oglądać trochę z przymusu jak miałem 6-7 lat. Chciałem oglądać bajki, ale tate oglądał wyścigi, więc z braku laku też oglądałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) nawet nie wiem kiedy sam się w to wkręciłem, ale później każdy weekend był weekendem sportów motorowych, później doszło MotoGP ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fogarty, Haga, Edwards, Corser, Bayliss... esz, to
@Swder: WSBK bardzo spoko, przede wszystkim dlatego, że czasem można tam zaobserwować Polaka, w tym roku był to Paweł Szkopek, Mistrz Polski SBK i aktualny ( wielokrotny rekordzista Toru Poznań ), a startował właśnie na R1M, którą w zeszłym sezonie jeździł jako jedyny w Polsce, jeszcze zanim trafiła do oficjalnej dystrybucji :)
@Stitch: To wszystkie mają :P Nawet Honda wypuściła swoje rc213v-s na drogi już. Tyle, że to co siedzi w motocyklu klasy SBK tak na prawdę to już tajemnica danego teamu. modyfikacje są przepotężne od silnika mechanicznie, przez elektronikę na zawieszeniu kończąc.
Znów MotoGp to już tooootalnie wyższy level ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@amath: ja to wszystko wiem, a RCV213v-s i desmondeci sie nie liczy, bo tych motocykli nie kupi przecietny kowalski ( ͡° ͜ʖ ͡°)

w zamysle bylo, ze motocykle, ktore smigaja w wsbk mozesz sobie kupic (zeby przyszpanowac, ze masz model ktorego uzywaja w wsbk ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
@Swder: WSBK na Eurosporcie pokazują, a oglądam bardzo rzadko, bo jakoś tak mnie nie kręci ta seria jak MotoGP. Może gdyby Fiałkowski i Badziak to komentowali, to jeszcze bym oglądał, ale pan Sławek tak mało emocjonująco komentuje ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@amath: Dopiero zobaczyłem ten wpis. Chciałbym sprostować kilka informacji. http://resources.worldsbk.com/newsdesk/2014/Decision_of_the_Superbike_Commission,_12_June.pdf
Ten link powinien dużo wyjaśnić. Są to motocykle produkowane seryjnie. Czyli motocykle fabryczne. To że są modyfikowane nie zwalnia ich z tej definicji. Proszę jeszcze o przeczytanie regulacji co do głowicy i samego dołu motocykla. Motocykl klasy sbk możesz zbudować sam i go nawet wycenić. Motocykl klasy Motogp jest budowany wyłącznie pod motogp od podstaw. Dlatego @Stitch ma rację. Co do
@baba_by_sie_jednak_przydala: @amath: no wlasnie. czy regulamin nie przewiduje, ze zeby sie scigac xxx sztuk musi byc homologowanych?
edit
o

The motorcycles that race in the championship are tuned versions of motorcycles available for sale to the public, by contrast with MotoGP where purpose built machines are used. MotoGP is the motorcycle world's equivalent of Formula One, whereas Superbike racing is similar to touring car racing.
@baba_by_sie_jednak_przydala: Myślałem, że przez fabtyczne się rozumie klasę Stock, czyli faktycznie nie miałem racji :)

Jak chodzi o modele z MotoGp to wiadomo, że nikt nie sprzedaje takiego jakim się ściga bo nie chce swoich rozwiązań za darmo oddawać, aczkolwiek R1M nawet ta salonowa robi niesamowitą robotę, najszybszy motocykl w swojej klasie obecnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Stitch: Właśnie Stockiem 600 się zajmowałem w ubiegłym sezonie, aktualnie robię RN19 do klasy pucharowej, więc w zasadzie bez ogarniczeń w modyfikacjach.

Nie wiem co rozumiemy, przez oficjalnie, ale w ubiegłym sezonie w Polsce R1M w SBK ( w sumie tylko ta jedna jeździła jak wyżej wspomniałem ) była zdecydowanie najszybsza, znajomy który jechał testowo nią raz ( i to salonową nie w specyfikacji SBK, normalnie na BMW SBK śmiga )
@amath: nie nie, prosta mnie akurat totalnie nie interesuje, bo prosta mnie nie jara. Typowo o tory mi chodzi
dobrze, ze R1M teraz przejelo paleczke. W koncu producenci sie rusza do roboty
@Stitch: Dokladnie. Ja cały czas sercem czekam na Suzuki i nowego gixa, mam nadzieję, że powróci na szczyt dzięki niemu bo w tej chwili już bardzo mało się ich na torze ogląda...