Wpis z mikrobloga

@PMV_Norway: przeciez ok. 30% to nie jest 100%. ABS ratuje tylek w ok. 30% przypadkow i tyle. I to nie ja wymyslilem. Jasne, mozna mowic, ze jak sie jezdzi dobrze i zna sie motocykl to mozna takich sytuacji uniknac. Ale wychodzi, ze lepiej miec ABS niz nie miec.
@Dabrus: mam cie. Nie napisalem, ze lepiej nie miec. Wlasnie przez te 30% twoje twierdzenie ze RATUJE, bylo falszywe. Moze uratowac. Co do mowienia, ze zna sie motocykl i mozna unikac, hmmm no raczej nie mozna, mozna sie starac, ale sutuacja moze nas zaskoczyc.
Wiem jak wyglada jazda na motocyklu z ABS, oraz bez ABS, powiedzmy, ze system wybacza bledy pojawiajace sie przy hamowaniu.
Natomiast bledem jest myslenie mam ABS i
@PMV_Norway: a to na pewno. Mam przejezdzone 7 pelnych sezonow (marzec - listopad, nie mam samochodu) i niestety nie mam ABS (ale planuje wymienic moto). Opanowanie motocykla i techniki hamowania to podstawa. Ale z ABS tez mozna to cwiczyc, po prostu hamowac zanim system zacznie dzialac (czyli na granicy przyczepnosci). Dobrze, ze wszystkie moto od 2016 beda musialy miec ABS. Swiezym motocyklistom z pewnoscia to pomoze, a i starsi tez powinni
@tomkkoo: cbf 600! dlatego że ma silnik 4R a nie 2R jak w przypadku CBF 500. (o ile dobrze pamiętam). W szkółce jazdy jeździłem na cbf 500 a potem kupiłem sobie FZ6. na FZ6 lepiej się jeździło :) w skrócie: Polecam motocykle z silnikami 4 cylindrowymi, fajnie płynnie oddają moc i są bardziej "ludzkie" :D
Co do abs'u to raczej wolałbym motocykl z, ponieważ jak coś Ci wyskoczy na drogę to
OsaOskarPL - @tomkkoo: cbf 600! dlatego że ma silnik 4R a nie 2R jak w przypadku CBF ...

źródło: comment_on1EnnxzhfBabKCdcdL3Ro4syaQUumtZ.jpg

Pobierz
kup 600. a jak boisz się o "moc" to sobie ją zblokuj (koszt rzędu 100/150zł i zamiast np. 50km zrobią Ci 30km). Ja miałem tą Fazerkę na A2 i miała 37 koni (na prawie 90 możliwych!) i nauczyłem się jeździć. Jak dojdziesz do wprawy to sobie odblokujesz i będziesz dalej śmigał. IMO nie opłaca się kupować 500 :) no i ten silnik R2 w porównaniu z R4 to dno. Zero dźwięku i
@tomkkoo: Jak chcesz dwucylinkrówkę to tylko i wyłącznie SV 650 (silnik V2). Ale to jest samobójstwo bo przy hamowaniu silnikiem blokuje tyle koło. A R4 zachowuje się mniej więcej jak auto :)
@tomkkoo: poprzeglądaj sobie takie motocykle jak:
Honda CBF600
Yamaha FZ6 (to jest fazer ale w wersji naked) miałem i brakowało owiewek bo przy 120km/h pizgało, mimo malutkiej owiewki. Obecnie zbieram kasę na prawko A i Fazer 1000 :)
Yamaha FAZER 600
Suzuki Bandit 600/650
Suzuki GSX650F
@tomkkoo: ABS ma sens to bez dwóch zdań. Nowoczesne motocykle mają potężne hamulce i zanim się nauczyłem w miarę nimi posługiwać zbyt czesto robiłem stoppie ( ͡ ͜ʖ ͡).
A jeśli bijesz się z myślami między 500 i 600 to masz jeszcze cbf 500r, niby pięćsetka a już mały "sport". Moc ta sama, ale już samym wyglądem jest szybsz ;) Ale też odrobinę trudniejsza w prowadzeniu.
@Dabrus: @PMV_Norway: Dlatego Regulowane klamki i ustawienie jej zakresu pracy ma zasadnicze znaczenie nawet do codziennej jazdy.... Hamulca się nie używa od święta a jednak wiedza i wyczucie na ile można sobie pozwolić robi różnicę. Mimo wszystko ABS fabryczny bez wątpienia daje pewnego rodzaju komfort że gdy wciśniesz klamkę moto zahamuje i nie musisz myśleć jak mocno i jak szybko wciskasz klamkę. No i silnik jednak 4 cylindry będą lepsze