Wpis z mikrobloga

#motocykle #bababuduje

Chciałbym oficjalnie ogłosić, że buda od xs'a wróciła do mnie i zacząłem budowanie swojej zabawki na tor.

Plany? Tanio, mądrze, nietypowo i przede wszystkim z uśmiechem i spokojem ducha.
Budowa ma dawać ukojenie i rozładowywać napięcie po pracy. Liczę każdą godzinę którą spędzam przy tym projekcie, tak z ciekawości :D

Rozbieramy, przerabiamy, składamy, testujemy, rozkładamy, malujemy, składamy, jeździmy ewentualnie wieszamy na ścianie i podziwiamy :D

Liczę każdą złotówkę wydaną na te moto, też z ciekawości.
źródło: comment_YKBS4R8nWJwC2d4WTwvL6hk6YFQBJYp2.jpg
  • 20
@Mindblower: To już będzie kolejny wpis o tym. Clipony są, nawet już spasowane :D, z tyłu będziemy odpuszczać 2xamortyzator na rzecz jednego pod silnikiem, zawieszenie przód zostaje, ale z tulejkami co by zwiększyć wstępne napięcie sprężyn +olej 15w40, sety już dobrane, ale nie kupione. Najbardziej to mi zbiornika teraz brakuje, nie wiem czy zrobię z laminatu czy coś dobiorę.
@baba_by_sie_jednak_przydala: dobrze, że przechodzisz na nowożytnego monoshocka :P
Bak z alu i na to pokrycie z laminatu cienkiego?
#!$%@? nie pomysł, by miało to sens wagowo to musi być 1-2mm, a to nie trzymało by sztywności.
Rama jest wąska to spasujesz łatwo z czegoś, ew. wyklepiesz sobie + malowanie i nikt nie połapie co to.
Zrobisz jakiś "air duct" jak w SRAD'ach?
Zapomniałem co jeszcze miałem pisać.
@Mindblower: Mógłbym pójść w 2 amortyzatory od jakiegoś chińczyka, nawet znalazłem takie które by mi pasowały (podnosze tył o jakieś 3cm), ale to koszt 200-220zł. Za ten hajs to wcisnę tam coś dużo lepszego, no i #!$%@?ło mi się w głowie że ma być nietypowo ale działać hehe. Zbiornik albo od czegoś wcisnę, albo jakiś przerobię, albo full laminat. Co do air ducta to wystarczą jakieś trąbki, ale nigdy takich nie
@Mindblower: Taa, ale to może być dławiona wersja hehe Historia jest taka że to stało 5 lat w szopie u kogoś. Ja kupiłem, rozebrałem, silnik odpaliłem na stojaku, ale nie pałowałem. Silnik w środku wyglądał nieźle.
Kilka rzeczy mnie martwiło, np brak luzu zaworowego. Silnikiem się zajmę jak zrobię budę. Wstępnie jest ogarnięty, wystarczy zmienić uszczelniacze i dobrać kilka śrub, brakowało dekielka na przerywacz, obudowy filtra oleju i kapselka rewizyjnego do
źródło: comment_WAniqNiMg3Bu6Vxho1UyVTrTkuC9NoMQ.jpg
@baba_by_sie_jednak_przydala: To czym będzie dławiona? Albo króciec za/przed gaźnikiem zwężany i mniejsze dysze ma w gaźniku. (Dławienie wydechem czy wstawieniem innego wałka raczej nie, bo drogie, a modułu zapłonowego chyba to nie miało jak jest iskrownik.) Pytałem jaki to ma/miało fabryczny setup.
@Mindblower: Fabrycznie wykastrowana na króćcach i wałku. Gaźniki raczej nie tykane. Niestety do głowy mi nie przyszło sprawdzić wałka. Bo zwężki ktoś wyorał a ja miałem już złożoną górę i nie chciało mi się rozbierać w celu weryfikacji wałka. Jednostka jest ta sama co w xs400 a w zasadzie sam dół jest taki sam, co otwiera mi pole do modów. Jak coś ma się #!$%@?ć w tym silniku to podobno tylko
@Mindblower: Wydech nie zwężony, 2 gaźniki są ale fabryczne podciśnieniowe, a będą w zamyśle mechaniczne, trąbki się zrobi od razu pewnie ale nieliczone. Silnikowi trzeba zmienić uszczelniacze i dolać oleju bo mi trochę uciekło jak go przenosiłem hehe. Problemem jest ładowanie, nie mam regulatora napięcia i pomyślałem że go oleje w początkowej fazie budowy. Po prostu będzie ciągnął z aku, ale nie wiem na ile starczy 12V12ah
@Gixaar: W mojej głowie mam 3 rozwiązania na dogbones i tylko jedno rama-wahacz ale nie jestem zwolennikiem tego drugiego rozwiązania jeżeli chodzi o ten motocykl.

Wiem że to trochę wjeżdżanie z buta w otwarte drzwi, chciałbym żeby to wyglądało ale też ma pracować jak należy. Nie wiem jak będzie zachowywać się przedni zawias. Dostałem info od kolesia który ściga się na xs400 i powiedział że tuleje 2cm i castrol 15w40 dają
źródło: comment_JgpDHtatHFoZ7VavhSa6r7BTA9eSoIh7.jpg
@baba_by_sie_jednak_przydala: To chyba raczej dogbones o amor też musi mieć odpowiedni skok a o taki direct to będzie trudno po taniości.

Koncepcji z Castrolem 15w40 nie ogarniam, to silnikowy olej a nie amortyzatorowy. W amortyzatorowym nie potrzebna jest taka rozpiętość lepkości czyli płacisz za dodatki multiwiskotyczne których nie potrzebujesz podobnie za dodatki myjące i grzyb wie jakie jeszcze których też nie potrzebujesz, potrzebujesz przeciwpiennych. Ale nawet zakładając że "jedziesz" tylko na
@Gixaar: Kurde sorry nie 15w40 tylko 15w. We własnych motocyklach nigdy nie zmieniałem oleju w lagach i nie bardzo mogę się odnieść, dlatego posłuchałem rady człowieka ze zdjęcia. Mówił że po całym dniu zawias pracuje tak samo dobrze. To jedna z tych rzeczy do których będę musiał dojść po kilku przelotach.

Wahacz będe musiał troszeczkę przerobić, usztywnić. Liczę trochę na farta że zakres prędkości i przeciążeń będzie na tyle mały że
źródło: comment_hoX33EnvaGPR3SHT4UGqAVfrwsHSit63.jpg